صرامی: راه نجات اصفهان بازگشت سرمایه گذاران است

شهردار اصفهان به همراه جمعی از مدیران شهری از سیتی سنتر شمال شهر و مجموعه فعالیت های سازمان پسماند شهرداری اصفهان بازدید کردند.

شهردار اصفهان به همراه جمعی از مدیران شهری از سیتی سنتر شمال شهر و مجموعه فعالیت های سازمان پسماند شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش ایمنا، مجموعه های اصفهان سیتی سنتر و شهرک سلامت اصفهان در نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز، به عنوان واحدهای خدماتی برگزیده سبز کشور حائز رتبه زرین شدند، در همین راستا قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان صبح دیروز -سه شنبه- به همراه جمعی از مدیران شهری از روند ساخت و ساز سیتی سنتر شمال شهر پسماند بازدید کرد.

در جریان این بازدید، مسعود صرامی، سرمایه گذار پروژه سیتی سنتر شمال شهر اظهار کرد: به تازگی اصفهان سیتی سنتر و شهرک سلامت برنده جایزه ساختمان سبز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور شدند.

وی ادامه داد: همه پروژه هایی که تا به حال در اصفهان تعریف کرده ایم، در حاشیه و پوسته شهر بوده است تا ضمن کمک به کاهش ترافیک مرکزی شهر، از آلودگی هوا نیز به بکاهیم.

این سرمایه گذار بخش خصوصی عنوان کرد: اگر در روزهای جمعه شاهد هوای پاکتری هستیم به دلیل این است که بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دستگاه خودرو را به سمت پروژه سیتی سنتر روانه می‌شوند. در آینده نزدیک نیز ۱۵ هزار خودرو به جای رفتن به خیابان شمس آبادی و آمادگاه به شهرک سلامت مراجعه خواهند کرد.

وی افزود: خوشبختانه برای اجرای هیچ یک از پروژه های شهری تا به حال از آب شهری استفاده نکرده ایم و برای این منظور از پساب تصفیه شده در پروژه هایی همچون سیتی سنتر، شهرک سلامت و سیتی سنتر فدک استفاده می کنیم.

صرامی تصریح کرد: در ساخت این پروژه ها یک ریال از بودجه های دولتی استفاده نشده و تمام سرمایه گذاری های انجام شده به صورت برون مرزی بوده است، اگرچه سرمایه گذاران زیادی در اصفهان فعال نیستند چون قبل از آمدن استاندار فعلی برخی دست به دست هم دادند تا سرمایه های اصفهان در مشهد و کیش صرف شود.

وی با تاکید بر اینکه با آمدن استاندار فعلی امیدی در دل سرمایه گذارها ایجاد شده است، اضافه کرد: بنده نیز به دنبال تشویق سرمایه گذارانی هستم که در حال حاضر در کیش هستند، زیرا معتقدم تنها راه نجات اصفهان از بیکاری، بازگشت سرمایه گذاران به شهر است.

این سرمایه گذار بخش خصوصی گفت: تلاش می کنیم تا میزان بیکاری در شهر را کاهش دهیم، زیرا بیکاری باعث فقر و ناهنجاری های اجتماعی می شود، بنابراین اگر نتوانیم امکانات رفاهی، تفریحی و گردشگری برای شهروندان ایجاد کنیم، افسردگی و سرطان های مختلف جامعه را فراخواهد گرفت.

شهردار اصفهان و مدیران شهری اصفهان در ادامه برنامه های کاری خود از مرکز پردازش و تولید کودآلی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، فعالیت های آزمایشگاه این مرکز، خط تولید کود آلی، خط بازیافت پسماند الکترونیک، صنایع تبدیلی همچون پَرک پت و گرانول لاک بازدید کردند.

امیرحسین کمیلی، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: روزانه هزار تن پسماند در خطوط پردازش قرار گرفته و ۱۵ تن کود آلی تولید می‌شود که به زودی این رقم به مرز ۲۵ تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بخشی از مراکز این سازمان با همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: ارتقاء کیفیت فعالیت های اجرایی این سازمان در دستور کار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار