متقاضیان چگونه درخواست بیمه بیکاری خود را ثبت کنند؟
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: متقاضیان بیمه بیکاری باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کرده و سپس به سامانه prkar.mcls.gov.ir وارد شده و مدارک خود را بارگذاری کنند.
«شکراله شیرخانی» در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ابلاغ جزییات ثبت درخواست بیمه بیکاری در سامانه بیکاری در راستای تحقق دولت الکترونیک، اظهار کرد: زمان ورود به سامانه جدید برای کسانی که پیش از این در سامانه بیمه بیکاری درخواست خود را ثبت کرده اند و بیکاری آنان کماکان ادامه دارد از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی میشود.
وی با بیان اینکه سامانه جدید بیمه بیکاری پس از آنکه مراحل آزمایشی خود را در استان های پایلوت اجرای طرح گذراند در سراسر کشور اجرا می شود، تصریح کرد: سامانه جدید یکی از زیرمجموعه های سامانه جامع روابط کار به عنوان یک طرح ملی است که بیش از ۴۸ زیرسامانه دارد و متولی اجرای آن معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام ادامه داد: دریافت خدمات از این سامانه نیازمند احراز هویت است و کارگران و کارفرمایان با یکبار مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور احراز هویت می شوند و دیگر برای ارائه درخواست نیازی به طی بروکراسی های اداری نخواهند داشت.
شیرخانی تاکید کرد: شفاف سازی، دسترسی سریع و آسان به خدمات، ضرورت حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک و ثبت دادخواست بدون مراجعه حضوری افراد را از جمله مزیتهای این سامانه است و کارگران و کارفرمایان با مراجعه به این سامانه، خدمات مورد نیاز خود را به شکل غیر حضوری و در کمترین زمان ممکن دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه برابر اعلام اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زیر سامانه جدید بیمه بیکاری در پنج استان به صورت آزمایشی راه اندازی شده و پس از طی این مرحله به سراسر کشور ابلاغ خواهد شد، گفت: تاکنون 5000 نفر در استان ایلام بیمه بیکاری دریافت کردهاند.