گاز گرفتگی ۲۸ دانش‌آموز در کاشان/ ۵ دانش آموز بستری شدند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان، گفت: روز گذشته به علت حاثه گاز گرفتگی در مدرسه قاضی طباطبایی طاهر آباد کاشان تعداد ۲۸ نفر از دانش آموزان و پنج نفر از اولیا آنها دچار مسمومیت ناشی از گاز مونواکسید کربن بخاری شدند.

گاز گرفتگی ۲۸ دانش‌آموز در کاشان/ ۵ دانش آموز بستری شدند

حسین مقنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص حادثه گاز گرفتگی در مدرسه قاضی طباطبایی طاهر آباد کاشان، اظهار کرد: متأسفانه این حادثه ششم آذرماه در مدرسه دخترانه روز گذشته اتفاق افتاد که تعداد ۲۸ نفر از دانش آموزان و پنج نفر از اولیا آنها دچار مسمومیت ناشی از گاز مونواکسید کربن بخاری شدند.

وی افزود: با بازگشایی مدارس به شکل حضوری از آمار کل ۱۶۰ دانش‌آموز مدرسه روز گذشته تعداد ۶۰ نفر در کلاس‌های درس حاضر شده بودند و تعداد متأسفانه ۲۸ دانش‌آموز دچار مسمومیت گاز مونواکسید کربن شده بودند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان، تاکید کرد: مدرسه دارای شوفاژ دیواری و تجهیزات گرمایشی بوده است اما متأسفانه شوفاژ دیواری مدرسه به علت خرابی در حال تعمیر قرار داشت و ششم آذرماه نیز به واسطه برگزاری جلسه انجمن اولیا تعدادی از والدین دانش‌آموزان هم در مدرسه حضور داشتند.

نصب بخاری در آبدارخانه و نشست گاز

مقنی تصریح کرد: مدارسی که شوفاژ نصب می‌شود در هیچ کلاسی گاز وجود ندارد و از بخاری گازی در مدرسه استفاده نمی‌شود، اما در این مدرسه بخاری در آّبدارخانه نصب شده بوده است که متأسفانه نشت گاز باعث مسمومیت دانش‌آموزان و تعدادی از اولیا آنها شد که برای جلسه در مدرسه حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق بررسی‌های اولیه علت وقوع این حادثه جدا شدن لوله بخاری گزارش شده است و تعداد ۳۳ نفر از اولیا و دانش‌آموزان دچار مسمومیت شده بودند که ۲۸ نفر دانش‌آموز و و پنج نفر از اولیای آنها بودند که در همان دقایق اول وقوع این اتفاق امدادرسانی صورت گرفته است و ۱۳ نفر از دانش‌آموزان به صورت سرپایی درمان شدند و ۱۵ نفر نیز برای تکمیل درمان به بیمارستان انتقال پیدا کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان، گفت: طبق بازیدی که از بیمارستان داشتیم حال عمومی دانش‌آموزان مساعد بوده است و در حال حاضر پنج نفر در اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان تحت درمان هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار