ماموریت رسانه‌ها برای توقف مازوت‌سوزی

هر سال با سرد شدن هوا و به دنبال آن آلودگی هوا متهمان این چالش یک به یک معرفی شدند و در این میان مازوت‌سوزی متهم ردیف نخست شناسایی می‌شوند. مازوت‌سوزی داستان تکراری و تلخی در اصفهان ایجاد می‌کند که نفس‌ها را به شماره می‌اندازد .

ماموریت رسانه‌ها برای توقف مازوت‌سوزی

هر سال با سرد شدن هوا و به دنبال آن آلودگی هوا متهمان این چالش یک به یک معرفی شدند و در این میان مازوت‌سوزی متهم ردیف نخست شناسایی می‌شوند. مازوت‌سوزی داستان تکراری و تلخی در اصفهان ایجاد می‌کند که نفس‌ها را به شماره می‌اندازد . مازوت‌سوزی و حواشی آن مسئله‌ای است که بارها توسط افراد کارشناس و غیرکارشناس با ارائه آدرسی نیم‌بند و گاها نادرست اذهان آحاد جامعه به خصوص ذهن جامعه رسانه‌ای را به بخش‌های انحرافی معطوف می‌کرد. گاهی ریشه رسیدگی به این چالش در مسیر اصفهان به تهران دست به دست میشد و گاهی توپ بی‌توجهی و کم‌کاری‌ها در زمین افراد و ارگان‌های مرتبط و غیرمرتبط می‌افتاد . به نظر می‌رسید این ابرچالش قرار است مهمان همیشگی این خطه باشد و همین امر باعث شد تا رسانه‌ها به جهت ماهیت ذاتی خود وارد میدان شوند و مطالبه‌ها به شکل گزارش و یادداشت و گفتگو و مقاله مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد تا جایی که مسئولان شهری و استانی نیز مجبور به واکنش شدند و هم‌راستا با خواست مردم و مطالبه رسانه قرار گرفتند.

در بهمن ماه بود که توقف موقت مازوت سوزی در ۲واحد نیروگاه‌ شهید منتظری درپی مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا و شورای تامین استان اعلام شد و به دنبال آن اصفهانی‌ها کاهش تدریجی آلاینده‌ها را شاهد بودند و بالاخره در آخرین روزهای هفته گذشته فرماندار شاهین‌شهر از توقف مصرف مازوت در نیروگاه برق شهید منتظری و استفاده از سوخت گاز خبر داد و گفت: تا اطلاع ثانوی و حداقل تا زمستان سال آینده، مازوت مصرف نخواهد شد؛ همچنین در شورای اداری استان نیز رئیس قوه قضائیه دستوراتی در این زمینه داد.

ارسال نظر