بلیتی برای بانوان نداریم سپاهان زیر تیغ

در هفته اول لیگ برتر فوتبال کشور هنگامی که سخن در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی به‌صورت جدی‌تر عنوان شد به نظر می‌رسید دیگر برنامه‌ریزی‌ها نتیجه داده است؛ اما خیلی زود این وضعیت نیم‌بند به پایان رسید و تنها چند شهرستان اجازه حضور بانوان آن هم به‌صورت محدود را صادر کرد

بلیتی برای بانوان نداریم  سپاهان زیر تیغ

در هفته اول لیگ برتر فوتبال کشور هنگامی که سخن در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی به‌صورت جدی‌تر عنوان شد به نظر می‌رسید دیگر برنامه‌ریزی‌ها نتیجه داده است؛ اما خیلی زود این وضعیت نیم‌بند به پایان رسید و تنها چند شهرستان اجازه حضور بانوان آن هم به‌صورت محدود را صادر کرد و جالب‌تر اینکه اصفهان جز استان‌هایی بود که مجوزی برای این مهم کسب نکرد. حالا بازی‌ها از سطح ملی به بین‌المللی رسیده است و وضعیت هشداری جدی به باشگاه سپاهان که به‌تازگی 4 امتیاز خود را ازدست‌داده می‌دهد. دیدار تیم‌های سپاهان و الاتحاد از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا روز دوشنبه ۱۰ مهرماه در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار می‌شود. دیداری که حواشی آن از سکوهای تماشاگران شروع می‌شود و می‌تواند برای سپاهان جریمه‌های سنگینی را در پی داشته باشد. موضوع تکراری و البته چندلایه حضور بانوان در ورزشگاه می‌تواند تهدیدی جدی باشد. سپاهان برای حضور بانوان در ورزشگاه راه‌های نرفته زیادی را طی کرد؛ اما به وجود تأکیدات و الزاماتAFC و FIFA هم راه به جایی نبرد و دیدار خود مقابل الاتحاد عربستان در ورزشگاه نقش‌جهان به استناد سایت بلیت‌فروشی باشگاه سپاهان بدون حضور بانوان برگزار می‌کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در سالیان گذشته همواره تأکید داشته که مسابقات باشگاهی و ملی در ایران باید با حضور تماشاگران زن برگزار شود و این در حالی است که از سال گذشته روند میزبانی از تماشاگران زن در مسابقات باشگاهی آغاز شد و تیم‌های پرسپولیس و استقلال از حضور تماشاگران زن در ورزشگاه بهره بردند و سپس در فصل جدید و درحالی‌که ورزشگاه آزادی هنوز برای میزبانی از تماشاگران مهیا نیست، در سایر شهرها زنان به ورزشگاه رفتند؛ اما اصفهان همچنان در تکاپو برای کسب مجوزها است. شاید گزینه تماشاگران گزینشی یکی از حربه‌های سپاهان برای فرار از جریمه کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد؛ اما بدون شک این ترفند نخ‌نماشده به‌سختی می‌تواند نمایندگان و ناظران AFC متقاعد کند. فردا سپاهان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی خود را طی می‌کند تا در نتیجه مشخص شود تیغ کدام سوی ماجرا برنده‌تر است.

ارسال نظر