یاقوت سرخ و ظرفیت‌های گردشگری استان اصفهان

آبان فصل انار است یاقوت سرخی که استان اصفهان رتبه چهارم در تولید آن را دارد و بسیاری از شهرستان‌های استان آداب‌ورسوم و فرهنگ‌های مختلفی برای برداشت انار دارند.

یاقوت سرخ و ظرفیت‌های گردشگری استان اصفهان

آبان فصل انار است یاقوت سرخی که استان اصفهان رتبه چهارم در تولید آن را دارد و بسیاری از شهرستان‌های استان آداب‌ورسوم و فرهنگ‌های مختلفی برای برداشت انار دارند. یاقوت سرخ در استان اصفهان جایگاه ویژه و مهمی دارد از اردستان و نائین و شهرضا گرفته تا نطنز و کاشان هرکدام انار مخصوص به خودشان را دارند و منحصربه‌فردترین نوع انار یعنی اناردانه سیاه نیز در شهرستان شهرضا کاشته و برداشت می‌شود.

علی‌رغم وجود آداب‌ورسوم و ظرفیت‌های مختلف برداشت انار در استان اصفهان اما هیچ برنامه‌ریزی برای این فرصت مهم و جذب گردشگر نشده است. جشنواره‌های اناری که گه‌گداری در استان برگزار می‌شود تنها به چند غرفه برای فروش خلاصه می‌شود و نشانی از برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر استانی یا فرااستانی وجود ندارد.

بسیاری از کشورها در زمان برداشت محصولات کشاورزی خود برنامه‌هایی برای جذب گردشگر دارند و در کشورمان نیز شهرهایی هستند که سعی دارند در زمان برداشت محصولاتشان آداب‌ورسوم و فرهنگشان را در قالب جشنواره معرفی و از آن کسب سرمایه و جذب گردشگر کنند.

جشنواره‌های انار می‌تواند به‌صورت گردشی در یک شهرستان هرساله برگزار شده و یا به میزبانی شهر اصفهان در قالب برنامه‌هایی در سطح شهر باشد و فرصتی باشد برای جذب گردشگر و نگاه بیشتر به شهرستان‌های مستعد استان.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار