آغاز به کار مرکز مشاوره اختصاصی کودکان استثنایی
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: خانوادههای دانشآموزان استثنایی مشکلات بیشتری نسبت به دیگران دارند و به همین دلیل با وجود 6 مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در اصفهان این مرکز اختصاصی راهاندازی شد.
به گزارش فارس، علیرضا سلطانی اظهار کرد: خانواده در نگاه آموزشوپرورش اهمیت ویژهای دارد و در برنامهریزیها استحکام خانواده را دنبال میکند. رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزشوپرورش استان اصفهان ادامه داد: یکی از اقدامات این اداره تأسیس و راهاندازی مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده است، در استان اصفهان 23 مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده مشغول به فعالیت هستند که با راهاندازی مرکز ویژه دانشآموزان استثنایی این تعداد به 24 مرکز افزایش یافته است. او خاطرنشان کرد: وجه تمایز این مرکز خدماتدهی به دانشآموزان استثنایی است، خانوادههای دانشآموزان استثنایی مشکلات بیشتری دارند و به همین دلیل با وجود 6 مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در اصفهان این مرکز اختصاصی نیز راهاندازی شد. سلطانی افزود: خدمات این مرکز به شامل مشاورههای تحصیلی و مشکلات خانوادگی است، روانشناسان این مرکز بعد از ارجاع دانشآموز از مدرسه برای حل مشکل تلاش میکنند و درصورتیکه به درمانهای پیشرفتهتری نیاز بود او را به مراکز تخصصیتر معرفی میکنند. محسن الماسی اظهار کرد: 0.6 درصد دانشآموزان استان در مدارس استثنایی تحصیل میکنند که این آمار بسیار بالاتر است اما خانوادهها به دلایلی حاضر به ثبتنام فرزندشان در این مدارس نیستند اما به دنبال آن هستیم تا سنجش را بهپیش از دبستان ببریم تا با مداخله به هنگام غربالگری صحیحی انجام دهیم. رئیس اداره آموزشوپرورش استثنایی استان اصفهان ادامه داد: یکی از وظایف اداره آموزشوپرورش استثنایی غربالگری دانشآموزان در بدو ورود به مدرسه است و پسازآن دانشآموزانی که قادر به استفاده از آموزشهای عادی نیستند با استفاده از خدمات آموزشی و توانبخشی تدارک دیدهشده از توانمندیهای موردنیاز برخوردار میشوند. او تصریح کرد: هدف از ایجاد مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانشآموزان استثنایی برپایی مرکزی تخصصی برای رسیدگی به مشکلات خانوادههای این گروه از دانشآموزان است چراکه بسیاری از مراکز موجود با نیازهای دانشآموز استثنایی آشنایی نداشتند و امکان ارائه خدمات تخصصی نبود اما این بستر از امروز فراهم شده است.