کنکور سخت وزیر آموزش پرورش دولت چهاردهم

کنکور سخت وزیر آموزش پرورش دولت چهاردهم

در حالی که به تازگی رئیس جمهور چهاردهم فهرست پر سر و صدای وزرای پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرده است، در آموزش و پرورش که دستگاه بسیار مهم و عریض طویل تاثیرگذار و چندوجهی جامعه است نگاه‌ها به سوی علیرضا کاظمی معطوف شده است که  قائم مقامی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری را عهده‌دار است و در شهریور ۱۴۰۰ پس از استعفای محسن حاجی‌میرزایی، وزیر وقت، سه ماهی (از ۴ شهریور تا ۷ آذر سال ۱۴۰۰) عنوان سرپرستی وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم را تا زمان انتخاب وزیر جدید بر عهده داشت.

او که همچنین معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، معاونت آموزش متوسطه این وزارتخانه، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارتخانه و مدیرکلی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی را در کارنامه کاری خود دارد و به نوعی با ساز و کار این وزارتخانه غریبه نیست در همان دوران سه ماهه سرپرستی اش گفته بود: «در دوره‌ای سخت و دشوار مسئولیت آموزش و پرورش را قبول کردم و «بازگشایی ایمن، آرام و تدریجی»؛ «پیگیری مطالبات فرهنگیان» و «ارائه برنامه ۶۰ روزه» سه استراتژی مهم در دوران سرپرستی‌ام بود. نگاه ما در این دوران سخت این بود که آموزش و پرورش را با رویکردی آرام، مدیریت کنیم تا از این دوران دشوار گذرکنیم، لذا حوزه‌های مختلف را وارد تلاطم‌های مدیریتی نکردیم و بدون ورود به حوزه تغییرات سیاسی کار را در استانها با آرامش پیگیری کردیم.»

اما در صورتی که او با چراغ سبز مجلس روبرو شود دیگر زمان مدیریت کردن موقتی نبوده و کاظمی باید تن به میدان نبردی بسپارد که با مطالبات زیادی از سوی فرهنگیان روبرو است.

پرداخت معوقات، کمبود نیروی انسانی، کمبود سرانه آموزشی که از گذشته ها وجود داشته است و همچنان از معضلات این قشر است اما در کنار آن تحولات کنکور و آموزش از راه دور هم نیاز به مدیریت جامعی دارد که کار را برای کاظمی دشوار خواهد کرد.

در واقع او باید علاوه بر توانمندی هایش در حوزه آموزش و پرورش، توانایی برقراری ارتباط مناسب با سازمان برنامه و بودجه را نیز داشته باشد و بتواند نیازهای اساسی این وزارتخانه عریض و طویل را رفع و رجوع کند.

شاید نخست به نظر برسد که جلب نظر مثبت مجلس به انتخاب این وزیر آزمونی سخت است اما کنکور او درست پس از انتخاب شدن است که آغاز خواهد شد.

 

ارسال نظر