اصفهان دریا دارد

افتتاح بزرگترین بارانداز ماهی و آبزیان مرکز در شهر اصفهان

امروز شاهد برگزاری چهل‌ودومین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آئین بهره‌برداری از ۱۰۳ میلیارد تومان پروژه‌ جدید سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان بودیم که در کنار آن جشنواره فروش و آموزش طبخ ماهی نیز کار خود را آغاز کرد.

افتتاح بزرگترین بارانداز ماهی و آبزیان مرکز در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در این آئین با اشاره به افتتاح بارانداز ماهی گفت: این طرح به دلیل اعتبار به کسبه شهر اجرا شده است که به دنبال آن فعالان اقتصادی کشور را به داد و ستد با فعالان اقتصادی اصفهان علاقه‌مند کند. بر این اساس غرفه‌های قدیمی میوه در اختیار کسبه قرار داده شد و اکنون به مرحله بهره‌برداری از این 28 غرفه رسیدیم و افتتاح بزرگترین بارانداز ماهی و آبزیان مرکز کشور در ۱۵ غرفه با مساحت بالغ‌بر ۸ هزار مترمربع رسیدیم.

امیرحسین ماه آور پور ادامه داد: روزانه ۸۰ تن ماهی و آبزیان از جنوب کشور وارد اصفهان شده و به ۸ استان باز توزیع می‌شود بنابراین نیازمند ایجاد مرکز باز توزیع ماهی در شهر اصفهان بودیم که دسترسی به شبکه حمل‌ونقل استان به دلیل موقعیت جغرافیایی اصفهان از این لحاظ ظرفیت بالایی دارد.

او از ایجاد نیروگاه ۲۰۰ کیلو وات خورشیدی سخن گفت و بیان داشت: ویژگی این نیروگاه دوطرفه بودن آن برای نخستین بار است و مقرر شد با همکاری بخش خصوصی ظرفیت آن را که اکنون ۴۶۰ کیلووات است تا پایان سال به یک مگاوات برسانیم.

 

-تولید ۷۰ میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلای ماده در استان

 

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این آئین با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار تن ماهی و آبزیان در استان با میزان منابع آبی موجود تولید می‌شود، اظهار داشت: در گذشته تخم چشم زده وارد می‌کردیم، اما امروز ۱۰۰ میلیون عدد تخم چشم زده در استان تولید می‌کنیم و میزان ۷۰ میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلای ماده در استان تولید می‌شود که در این بخش ما را به خودکفایی رسانده است.

مهرداد مرادمند افزود: مصرف سرانه آبزیان در دنیا ۲۲ کیلوگرم است و این عدد در استان ما در سال ۱۳۷۵، دو کیلوگرم بوده است اما با اقداماتی که مجموعه نهادها از جمله شهرداری و سازمان ساماندهی مشاغل شهری انجام داد توانستیم آن را به ۱۱ کیلوگرم برسانیم؛ البته هنوز به میزان نصف مصرف دنیاست و این در حالی است که ۹۹ درصد گوشت ماهی قابلیت جذب دارد و دارای اسیدآمینه مفید است.

 

-مگر اصفهان دریا دارد؟

 

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آئین بیان داشت: با توجه به فعالیت مجموعه بازارهای کوثر در شهر و با این نگاه و دغدغه که در مسیر خدمت‌رسانی در کنار فروش و درآمد بیشتر، باید سود را کمتر کنیم، به آحاد جامعه شامل کم‌برخورداران یا عموم مردم خدمت‌رسانی می‌کنیم.

مجید نادرالاصلی بیان داشت: هم‌اکنون به اصفهان ظلم می‌شود که با زاینده‌رود همیشه جاری که داشته است بگویند «مگر دریا هم دارد؟» ولی ما برای زاینده‌رود، توقع اتفاقات بزرگ را داریم.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر با آرزوی جاری شدن آب در بستر زاینده‌رود افزود: امیدوارم با توسعه تفکر همیاری و همراهی به مردم خدمت برسانیم، در این راستا مدیریت شهر بر این باور بوده و هست که با ایجاد تسهیلات، فرصت مناسبی را برای مردم فراهم کند.

 

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار