بیوگرافی مسعود پزشکیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1403 با ناگفته ها

بیوگرافی مسعود پزشکیان و همسرش را با اطلاعاتی از فرزندان، پدر و مادر، مذهب، اصالت، سوابق فعالیت های وی را با حقایقی از زندگی او را می خوانید.

بیوگرافی مسعود پزشکیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1403 با ناگفته ها

مسعود پزشکیان(Masoud Pezeshkian) سیاستمدار و پزشک ایرانی است که روز شنبه 12 خرداد 1403 برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی هم اکنون به‌عنوان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند و در 4 دوره قبلی نیز حضور داشته‌است.در ادامه همراه این مطلب باشید تا اطلاعاتی از بیوگرافی مسعود پزشکیان نماینده مجلس را در اختیار شما قرار دهیم.

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

مسعود پزشکیان

تاریخ تولد 

۷ مهر ۱۳۳۳

محل تولد

مهاباد آذربایجان غربی

شغل

سیاستمدار

مشخصات خانوادگی

نام فرزندان 

مهدی، یوسف، مسعود و زهرا

شغل همسر

پزشک

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

 دانشگاه علوم پزشکی ایران 

رشته تحصیلی

رشتهٔ فوق تخصص جراحی قلب

مدرک

دکتری

سال فارغ التحصیلی

1372

مسعود پزشکیان

بیوگرافی کامل مسعود پزشکیان

کودکی و اوایل زندگی

مسعود پزشکیان در روز چهارشنبه ۷ مهر 1333 مصادف با 1 صفر سال 1374 هجری قمری و 29 سپتامبر سال 1954 میلادی در شهرستان مهاباد در استان آذربایجان غربی به دنیا آمد و هم اکنون 69 سال سن دارد.

مسعود پزشکیان اصالتا اهل کجاست یا اصالت مسعود پزشکیان از مواردی است که مورد پرسش مخاطبان در فضای مجازی است  اما وی اصالت ترک می باشد. مذهب مسعود پزشکیان دین اسلام می باشد.

خانواده

اطلاعاتی از پدر و مادر مسعود پزشکیان، تعداد خواهر و برادر و حتی این که وی فرزند چندم خانواده است در دسترس نمی باشد.

تحصیلات

تحصیلات مسعود پزشکیان در رشته پزشکی است.او تحصیلات ابتدایی خود را در مهاباد گذراند، در مقطع هنرستان رشته کشاورزی خواند و دیپلمش را در رشته صنایع غذایی گرفت.وی در سال 1352 برای خدمت سربازی به زابل در سیستان و بلوچستان اعزام شد و در این دوران به پزشکی علاقمند شد.پس در سال 1354 دیپلم رشته علوم تجربی را گرفت و در سال 1355 در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز قبول شد .

وی در این رابطه گفته : من در سال ۱۳۵۵ در رشته‌ی پزشکی از دانشگاه تبریز قبول شده‌ام و بارها تاکید کرده‌ام ، تا بحال از هیچ سهمیه و یا رانتی برای ادامه تحصیل در هیچ مقطعی استفاده نکرده‌ام

در سال 1364 پزشکی عمومی را به پایان رساند و در دانشکده ی پزشکی به عنوان استاد فیزیولوژی به تدریس پرداخت اما در سال 1369 توانست تخصص جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی دریافت کند.وی  در سال 1372 فوق تخصص جراحی قلب گرفت و در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز استخدام شد اما در نهایتا به عنوان رئیس بیمارستان انتخاب شد.

همسر مسعود پزشکیان 

همسر مسعود پزشکیان،عکس همسر دکتر مسعود پزشکیان و..از مواردی است که مخاطبان در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستند. مسعود پزشکیان و همسرش در رشته پزشکی هم دانشگاهی بودند در نهایت ازدواج کردند که حاصل آن 4 فرزند بود اما همسرش که  فوق تخصصی زنان بود در یک سانحه تصادف(چپ شدن ماشین) در سال 1373 همراه با یکی از فرزندان کشته شدند و پس از آن مسعود پزشکیان هرگز ازدواج نکرد.

مسعود پزشکیان درباره همسرش چنین گفت:بر اساس اعتقادی که داشتیم، ازدواج کردیم، من دانشجو بودم و ایشون هم دانشجو بود و 500 تومانم پول داشتم کلاً و با همون 500 تومن ازدواج کردیم، ایشون دانشجو بودن و در حین تحصیل هم بچه‌دار شدیم.طبیعتاً کار سختی بود و بعد انقلاب و جنگ شد و من در هر عملیاتی شرکت می‌کردم و در خانه نبودم. مادر و پدر همسرم از تهران به تبریز اومدند و ساکن و ماندگار شدند، خیلی هم به همسرم کمک می‌کردند.با این سختی و هر دو درس می‌خوندیم، سخت بود بچه‌ها رو با همدیگه بزرگ کردن من هر وقت کارم تموم می‌شد به خانه می‌اومدم تا ایشون هم بتونن درس بخونن.من جراح عمومی شدم و ایشون جراح زنان شد، من رفتم فوق تخصص قلب و ایشون فوق تخصص نازایی رو می‌خوندند و در کاری که می‌کردیم جز بهترین‌ها بودیم.

یوسف و مهدی پزشکیان، پسران دکتر مسعود پزشکیان درباره حادثه‌ای که برای مادرشان رخ داد و دلیل ازدواج نکردن پدرشان صحبت کرده و گفتند:خوب ما اون موقع کوچیک بودیم و داشتیم از یک مسافرتی برمی‌گشتیم به تبریز، همه اعضای خانواده با یک ماشین بودیم.تصادف اتفاق افتاد، پدر از تصادف هیچی تو ذهنش نیست، ماشین چپ می‌کنه و با یه سنگی برخورد می‌کنه و مادر و برادر کوچکترم در این حادثه مرحوم میشن.دلیل ازدواج نکردن پدرم، بیشتر به خاطر ما بود، می‌گفتند که اگر ازدواج کنم شاید در حق شما اجحاف بشه، واقعاً در کمتر کسی میشه این کارهایی که ایشون برای ما کردند رو دید اما سعی می‌کنیم که نذاریم ایشون تنها باشند.

مسعود پزشکیان هم در تکمیل صحبت های فرزندانش در مورد دلیل ازدواج نکردنش اینگونه توضیح داد: طبیعتاً نمی‌شد، اگر یکی در خونه باشه و با بچه‌ها اختلاف کنه، بالاخره باید طرف یکی رو بگیری، من و بچه‌ها راحت‌تر می‌تونستیم با هم باشیم بدون اینکه این اختلافات پیش بیاد.

 

photo_۲۰۲۴-۰۶-۰۱_۱۴-۱۴-۰۰

فرزندان مسعود پزشکیان

فرزندان مسعود پزشکیان دو پسر به نام مهدی و مسعود و یک دختر به نام زهرا است.

مسعود پزشکیان
مسعود پزشکیان و دخترش

فعالیت

فعالیت مسعود پزشکیان از قبل از انقلاب سال 1357 شروع شد و گروه های کوچک قرآنی و نهج البلاغه را در دانشگاه راه انداخت و حضور فعالی در تظاهرات از جمله قیام مردم تبریز در ۲۲ بهمن ایفا کرد اما بعد از انقلاب، انجمن اسلامی دانشگاه تبریز را تاسیس کرد و پس از  انقلاب فرهنگی در قالب گروه جهاد سازندگی به مناطق محروم رفت.

بعد از فارغ التحصیلی در رشته فوق تخصص جراحی قلب در بیمارستان شهید مدنی تبریز مشغول بکار شد و مدتی رئیس بیمارستان شد.سپس در سال 1373 عهده دار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شد  تا اینکه به دعوت فرهادی در دوره اول ریاست جمهوری خاتمی معاون سلامت شد.وی از سال1380 تا 1384 در دوره دوم ریاست جهوری خاتمی به مقام وزارت بهداشت و درمان رسید.

وی بعد از وزارت به شهر تبریز بازگشت و به شغل پزشکی خود ادامه داداما از سال 1392 بعنوان نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر وارد مجلس و در سال 1396 نایب رئیس اول مجلس شورا شد.

 اینستاگرام مسعود پزشکیان

اینستاگرام مسعود پزشکیان به آدرس drmasoudpezeshkian است که 35.6 هزار فالور دارد، یک صفحه را دنبال می کند و تاکنون 116 پست بارگذاری کرده است.

photo_۲۰۲۴-۰۶-۰۱_۱۴-۱۴-۰۳

مسعود پزشکیان در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

drmasoudpezeshkian

وبسایت

ویکی پدیا مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان

 حقایقی جالب درباره مسعود پزشکیان

  1. صفحه اینستاگرام مسعود پزشکیان تیک آبی ندارد.
  2. مسعود پزشکیان نماینده مجلس در شبکه خبر دربار مهسا امینی گفت:  همه باید بیایند پاسخ بدهند! از نظر علمی نمی شود که کسی همین جوری بیفتد! این طور نباشد که هر کسی خواست حرف بزند بگویید اینها ضدنظام هستند! می گویید برخورد نامناسب با این خانم نکرده ایم؛ خب شفاف سازی کنید! یک تیم ارزیابی درست کنید.
  3. او در یک نطق جنجالی در ۷ اسفند 1394 گفت از اینکه خدا او را ترک آفریده شاکر است و هیچ کس حق ندارد زبان و فرهنگ ترک ها را مسخره کند.
  4.  دکتر پزشکیان انجمن اسلامی دانشکده پزشکی را بعد از انقلاب تاسیس کرد.
  5. وی در دوران جنگ تحمیلی مسئول اعزام اکیپ های پزشکی به جبهه ها بود و عنوان پزشک و هم رزمنده در جبهه های جنگی فعالیت می کرد .
  6. مسعود پزشکیان در ۷ اسفند ۱۳۹۴ و همزمان با برگزاری انتخابات مجلس دهم، وی توانست با کسب ۲۶۱٬۳۹۴ رأی از حوزهٔ انتخابیهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو، به عنوان نخستین نامزد پیروز انتخابات در این حوزه، راهی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شود.
  7. وی در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ با کسب رتبه دوم برای بار دیگر نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی شد.
  8. وی در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ و در آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری ایران با حضور در وزارت کشور در این انتخابات نام‌نویسی کرد اما از کاندیداتوری انصراف داد.
  9. او در انتخابات هیئت رئیسه موقت مجلس دهم به عنوان نامزد فراکسیون امید برای نایب رییسی ثبت‌نام کرد و توانست با کسب ۱۵۸ رای نایب رئیس اول دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شود.
  10. وی در آخرین روز ثبت نام نامزدهای انتخاباتی سال 1400، اقدام به ثبت نام برای نامزد شدن در سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری ایران کرد که در نهایت او توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد
  11. او معتقد است که بنزین را باید به قیمت بازار آزاد بدهند اما به هر ایرانی چندین لیتر سهمیه بدهند.
  12. او اعلام کرده که مخالف طرح صیانت است و اجرای این طرح به بیشتر شدن شکاف بین مردم و حاکمیت منتهی خواهد شد.

عکس مسعود پزشکیان

photo_۲۰۲۴-۰۶-۰۱_۱۴-۱۴-۰۳ (2)

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان

سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی از بیوگرافی مسعود پزشکیان و همسرش را در اختیار شما قرار دادیم.در صورت تمایل می توانید مطلب بیوگرافی عبدالناصر همتی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1403 و بیوگرافی سعید جلیلی و همسرش با عکس فرزندان را نیز مطالعه کنید. اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی او دارید با ما و سایر مخاطبان سایت اصفهان امروز در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.
ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار