بیوگرافی علیرضا زاکانی و همسرش و فرزندانش با عکس

بیوگرافی علیرضا زاکانی و همسرش را با اطلاعاتی از خانواده، فرزندان، اصالت، بیماری، رزومه فعالیت ها و حقایقی جالب درباره وی را می خوانید.

بیوگرافی علیرضا زاکانی و همسرش و فرزندانش با عکس

علیرضا زاکانی(Alireza Zakani) سیاستمدار اصولگرا است که در روز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

زاکانی از ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، از سوی شورای شهر تهران به‌عنوان شهردار انتخاب شد و هم اکنون به عنوان چهل و هفتمین شهردار تهران فعّالیت می‌کند. او سابقه فعالیت به عنوان نماینده مردم تهران و قم در مجلس شورای اسلامی،  رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر، ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام و... را دارد.اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی از بیوگرافی علیرضا زاکانی و همسرش هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

علیرضا زاکانی

تاریخ تولد 

12 اسفند ۱۳۴۴

محل تولد

شهرری

شغل

شهردار

مشخصات خانوادگی

نام پدر

حسین زاکانی 

نام مادر

 فاطمه کرندابی

نام همسر 

معصومه پاکتچی

تاریخ ازدواج

  ۱۳۶۸ 

نام فرزندان 

طیبه، مریم و زینب

شغل پدر

داور بین المللی کشتی

شغل همسر

مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه تهران

رشته تحصیلی

رشته پزشکی هسته ای

مدرک

دکتری

علیرضا زاکانی

بیوگرافی کامل علیرضا زاکانی

کودکی و اوایل زندگی

علیرضا زاکانی در روز پنجشنبه 12 اسفند ۱۳۴۴ مصادف با 11 ذی القعده سال 1385 هجری قمری و 3 مارس سال 1966 میلادی در در میدان خراسان تهران به دنیا آمد.سن علیرضا زاکانی هم اکنون 58 سال است.

خانواده

حانواده علیرضا زاکانی مشخص نیست چند نفره است و اطلاعاتی از تعداد خواهر و برادرهای وی و حتی این که او فرزند چندم خانواده است در دسترس نیست.

پدرش مرحوم حسین زاکانی داور بین المللی و درجه یک کشتی می باشد که پس از بازنشستگی عضو ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی بود و مادرش فاطمه کرندابی نام داشت.

 پاسخ سوال علیرضا زاکانی اهل کجاست شهر ری می باشد اما اصالت وی از طرف پدربزرگ مادری اش به تبریز و جدی مادرش کاشان و اجداد پدریش به ساکنان روستای زایگان و لالان تهران بر می گردد.

تحصیلات

تحصیلات علیرضا زاکانی در مقطع دکتری در  رشته پزشکی هسته ای در سال ۱۳۸۳ می باشد.وی در سال 1363 بعد از دریافت دیپلم در رشته پزشکی وارد دانشگاه تهران شد و در  سال ۱۳۷۶ با مدرک دکتری عمومی فارغ التحصیل شد.تحصیلات وی در مقطع دبیرستان دانشمند در محله نارمک جنوبی سپری شد. 

او دربارهٔ انتشار کارنامه تحصیلی‌اش در فضای مجازی، گفت : «اینکه بنده در دوران دبیرستان هیچگاه نمراتی را که ذکر کرده‌اید نداشته‌ام و تنها در سال ۶۲ دو تا تجدیدی دارم؛ زیرا بنده سال ۶۲ تا ۶۳ اردیبهشت ماه در جبهه بودم و تنها ۷ روز بدون معلم درس خواندم و در طول تحصیل هم به علت حضور در منطقه عملیاتی ترک تحصیل تلقی شده بودم و آن دو درس هم مدتی بعد امتحان دادم و قبول شدم.»

علیرضا زاکانی
عکس علیرضا زاکانی در جنگ

علیرضا زاکانی و همسرش

علیرضا زاکانی در سال ۱۳۶۸ در سن 24 سالگی با معصومه پاکتچی که همسر یک شهید بوده و یک فرزند نیز داشته با مهریه ۵۰ مثال نقره ازدواج کرد که حاصل این زندگی 3 فرزند دختر است.

اگر شما هم به دنبال بیوگرافی همسر علیرضا زاکانی هستید باید بدانید که  معصومه پاکتچی دارای تحصیلات سطح سه حوزه علمیه است که چند سالی است در مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان تهران مشغول به کار می باشد و از سال ۱۳۸۶ مسئولیت واحد خواهران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود را عهده دار بوده و تندیس دکترین مهدویت را سال ۱۳۹۱ دریافت کرد.

علیرضا زاکانی
علیرضا زاکانی و همسرش

تعداد همسران زاکانی

تعداد همسران زاکانی، علیرضا زاکانی چند همسر دارد ، همسر دوم علیرضا زاکانی کیست و...از عبارت های پرجست و جو در صفحه یک گوگل می باشد. در خرداد ماه 1400 شایعاتی درباره دو همسر داشتن علیرضا زاکانی منتشر شد که وی در پاسخ به این شایهات گفت: حاشیه درست کردند که دو همسر یکی در تهران و یکی در قم دارم؛ شرم نمی کنند؟ من چه خاری در گلوی آنها هستم؟ وقتی روی کار بیایم آنها را راحت نمی گذارم هر چه خوردند و بردند از گلویشان بیرون می کشم. 

فرزندان علیرضا زاکانی

فرزندان علیرضا زاکانی 3 دختر به نام های طیبه، مریم و زینب است. او درباره فرزندانش در مرداد سال 1397 می گوید: سه فرزند دختر دارم که همه ازدواج کردند ، اولی  فارغ التحصیل دانشگاه تهران و داماد اولم نیز دانشجوی دانشگاه تهران بوده و حالا در حوزه علمیه درس حوزه می خواند.فرزند دوم  مریم زاکانی دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف است ، همسر ایشان نیز فارغ التحصیل همان دانشگاه و فرزند یک رزمند و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس می باشد.فرزند سوم نیز دانشجوی تهران  و دامادم نیز دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس و فرزند رزمنده و جانباز دفاع مقدس است و مهریه هر سه فرزند ۱۴ سکه است.

ماجرای تحصیل دختر زاکانی در خارج از کشور در خرداد 1400 حواشی را ایجاد کرد که وی در این باره گفت:  دخترم (مریم خانم) در سال ۱۳۹۵ در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شد.ایشان سپس به همراه همسرش در رشته علوم اجتماعی محاسباتی که معادلی در دانشگاه های ایرانی ندارد در دانشگاه EPFL لوزان سوئیس مشغول به تحصیل شد.او بدون هیچگونه بورسه تحصیلی و به جهت سابقه ممتاز تحصیلی بصورت رایگان درس خواند و حالا یکسالی می باشد که به کشور بازگشته است.

نوه علیرضا زاکانی متولد کشور سوئیس است که می گوید زمان به دنیا آمدن نوه همزمان با پایان ترم دخترش بوده و امکان تولد کودک در ایران وجود نداشت

لیست دارایی های علیرضا زاکانی

«علیرضا زاکانی» کاندیدای ریاست جمهوری در خرداد 1400 درباره لیست داریی هایش گفت: «دو واحد ۹۵ متری در خیابان ایران دارم که در آن زندگی می‌کنم. همسرم یک خانه ۷۵ متری در پردیسان قم دارد. ماشین ندارم. درآمد پزشک هیئت علمی می‌گیرم. برای گذراندن زندگی ۴.۵ میلیون به همسرم می‌دهم. »

دست راست علیرضا زاکانی

دست راست علیرضا زاکانی به دلیل مجروحیت در جنگ مشکل پیدا کرد و عبارت جست و جو شده چون بیماری علیرضا زاکانی نیز به این مورد اشاره دارد.

علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی خانه عفاف

خانه عفاف زاکانی از شایعات فضای مجازی است و عکسی که توسط اکانت‌های توئیتری و کانال های تلگرامی و… بازنشر می‌شود ساختگی و فیک است.در متن این شایعه آمده بود که علیرضا زاکانی شهردار تهران گفته است: بنده در جلسه ای خدمت روسای قوای کشور عرض کردم خانه عفاف را برای تخلیه هیجانات این دختران به ظاهر معترض در چند نقطه تهران راه اندازی کنیم این غائله ختم می‌شود! هم هیجانشان تخلیه میشود و هم درآمد شرعی کسب میکنند.

 فعالیت علیرضا زاکانی 

 فعالیت علیرضا زاکانی از دوران تحصیل خود در دوران جنگ ایران و عراق شروع شد و از سوابق او می توان به  ۶۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، شرکت در ۱۵ عملیات بزرگ و جانبازی ۵۰درصد، در کنار حضور در ستاد جنگ‌های نامنظم، لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و لشکر ۱۰ سیدالشهدا اشاره کرد.

وی در دانگشاه مسئولیت سازمان بسیج دانشجویی به عهده داشت و در وقایع ۱۸ تیر ۱۳۷۸ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بود.

زاکانی در سال ۱۳۸۳ در سن ۴۴ سالگی بعنوان منتقد هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد به مجلس راه یافت.وی در سال 1386 در دوره هشتم مجلس با کسب ۳۰۷/۷۱۷ رای بعنوان نفر هفتم از تهران راهی مجلس شد.او برای بار سوم در سال 1390 با  کسب ۳۲۷/۸۱۸ رای در مجلس نهم حضور داشت اما در مجلس دهم(1394) با ۷۶۷/۲۵۸ رای  از راه یابی به مجلس بازماند.وی در مجلس یازدهم در سال 1398 از حوزه انتخابیه قم شرکت کرد و با کسب ۱۹۰/۴۲۲ بعنوان نفر دوم راهی مجلس شد.

علیرضا زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 و 1396 ثبت نام کرد اما توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد.وی در این باره می گوید شکایت وزارت نفت به جرم نشر مطالب خلاف و حبس یکساله علت رد صلاحیت بوده که بعدا به دیوان عالی اعتراض زده و تبرئه شده است.

زاکانی در سال 1400 در سن 56 سالگی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت شد  اما در نهایت وی در ۲۶ خردادماه به نفع سید ابراهیم رئیسی از شرکت در انتخابات کناره‌گیری کرد.

وی در روز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در وزارت کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم ثبت‌نام کرد.

اینستاگرام علیرضا زاکانی

اینستاگرام علیرضا زاکانی از دسترس خارج شده است و تمام صفحات منتسب به آن هواداری می باشد.

علیرضا زاکانی در  شبکه های اجتماعی

وبسایت

ویکی پدیا علیرضا زاکانی

 حقایقی جالب درباره علیرضا زاکانی

  1. وی در سال ۱۳۵۷ در سن 13 سالگی با حمایت پدرش کشتی را شروع کرد.
  2. زاکانی در سن 15 سالگی در سال 1359 که دانش آموز هنرستان بود راهی جبهه شد به همین دلیل در طول سال تحصیلی و دوری از درس چند تجدیدی نیز آوردند.
  3. وی از سال 1400 به‌عنوان چهل و هفتمین شهردار تهران فعّالیت می‌کند. 
  4. او به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از ۱ مرداد ۱۳۹۹ تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ فعالیت می کرد.
  5. وی صاحب وب سایت خبری جهان‌نیوز و هفته‌نامه پنجره است.
  6. زاکانی سابقه دو دوره عضویت در هیئت منصفه دادگاه مطبوعات را دارد.
  7. زاکانی در ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، از سوی شورای شهر تهران به‌عنوان شهردار انتخاب شد و  ۱۱ شهریور آغاز به کار کرد.
  8. وی در بیمارستان امام خمینی (تهران) و مجتمع درمانی ولیعصر مشغول به طبابت است.
  9. علیرضا زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از حامیان محمود احمدی‌نژاد بود.
  10. علیرضا زاکانی درباره فساد اقتصادی حسین فریدون با برخی از بدهکاران بانکی خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور وقت  گفت: آقای فریدون در این کشور چه کار می‌کند؟ آقای رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد جلوی فساد را بگیرد به اخوی خود مراجعه کند.
  11. وی از مرداد ۹۵ تا خرداد ۹۸، رئیس مجمع عالی بسیج کشور را با جایگاه ۱۹ سرلشکر پاسدار برعهده گرفت.
  12. زاکانی در مجلس یازدهم ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس را برعهده گرفت.
  13. وی در سال ۱۳۹۸، مسعود فیاضی برادر داماد خود را به عنوان مدیر کل مرکز مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌ها منصوب کرد.
  14. اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ علیرضا زاکانی را با ۱۸ رای از مجموع ۲۱ رای به عنوان نوزدهمین شهردار تهران برگزیدند.
  15. در ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ با تصمیم علیرضا زاکانی، شهردار تهران، خانه اندیشمندان علوم انسانی تخلیه و پلمب شد. 
  16. در آبان 1400 زاکانی در حکمی دامادش حسین حیدری را به سمت مشاور و دستیار ویژه شهردار در هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب کرد.

 

عکس علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی

سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی از بیوگرافی علیرضا زاکانی و خانواده اش را در اختیار شما قرار دادیم.در صورت تمایل می توانید مطلب بیوگرافی عبدالناصر همتی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1403و بیوگرافی مسعود پزشکیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1403 با ناگفته ها را نیز مطالعه کنید. اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی شهردار تهران دارید با ما و سایر مخاطبان سایت اصفهان امروز در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار