تغییرات کیومرث پوراحمد برای «تیغ و ترمه»
کیومرث پوراحمد گفت: تدوین فیلم «تیغ و ترمه» را دو سه روز بعد از نمایشهای اولیه در جشنواره فجر و با توجه به بازخوردهای مطرحشده تغییر دادیم و تدوین آن را خطی کردیم.
کیومرث پوراحمد گفت: تدوین فیلم «تیغ و ترمه» را دو سه روز بعد از نمایشهای اولیه در جشنواره فجر و با توجه به بازخوردهای مطرحشده تغییر دادیم و تدوین آن را خطی کردیم.
این کارگردان سینما در گفتوگویی کوتاه با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بازخوردهای که گرفتیم احساس کردم توقع تماشاگران برآورده نمیشود و ترجیح میدهند با داستانی سرراست روبهرو شوند؛ در نتیجه ۷۲ ساعت تلاش فشردهای با گروه تدوین و صدا و لابراتوار داشتیم که باعث شد به یک روایت خطی برسیم. در ضمن فیلم سه دقیقه هم کوتاه شد. در پایان فیلم هم تغییری کوچک اما خیلی مهم ایجاد کردم.
پوراحمد یادآور شد: در طول زندگی حرفهایام اولینبار بود که در روایت فیلمی شکست زمانی داشتم که آن هم ظاهراً ناموفق بود. خوب شد که فیلم «بیست و یک گرم» را من نساختم!
پوراحمد گفت: دیشب در چارسو و کوروش و آفریقا تدوین جدید فیلم نمایش داده شد که رضایت مخاطبان را به دنبال داشت.
این کارگردان در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: برخی نوشتهاند که من بابت ساخت این فیلم عذرخواهی کردهام؛ نمیدانم چرا باید عذرخواهی کرده باشم. دوستان یک عذرخواهی را میگیرند و میچسبانند به جایی دیگر. من بابت فیلمی که ساختهام چرا باید عذرخواهی کنم؟ در ضمن من از "معذرت میخوام" خیلی استفاده میکنم. همین دیشب توی چارسو در پایان حرفهایم به مردم گفتم اگر فیلم را دوست داشتید خوش به حالم و اگر دوست نداشتید پیشاپیش از شما و تاریخ سینما عذرخواهی میکنم. عذرخواهی از مردم احترام گذاشتن به آنهاست و عذرخواهی از تاریخ سینما طنز است، کاملاً طنز!
فیلم «تیغ و ترمه» روایتگر زندگی دختری با بازی دیبا زاهدی است که پدرش را در کودکی از دست داده و مادرش هم او را رها کرده و پس از سالها با فاش شدن خیانتهایی در زندگیاش روبهرو میشود.
پوراحمد که این فیلم را از داستان یک رمان با نام «کی از این چرخ و فلک پیاده میشوم؟» ساخته، این نکته را در نشست خبری فیلمش پذیرفت که داستان در جایی رها شده و آن هم به این علت بوده که تصمیم گرفتهاند پایان دیگری را برای فیلم بگذارند.