وضعیت کافههای اصفهان؛ رقابت بر سر ظاهر و ادا بهجای کیفیت
در سالهای اخیر، کافههای زیادی در اصفهان راهاندازی شدهاند تا جایی که تعداد مشتریان از کافهها بیشتر شده و حتی در کوچهها و خیابانهای فرعی نیز یک کافیشاپ به چشم میخورد. طراحیهای جذاب و جوانپسند، دکورهای اینستاگرامی، نورهای چشمنواز و عامهپسند از جمله ویژگیهای کافههای جدید در اصفهان است اما در پس این ظاهر پر زرقوبرق، چیزی که اغلب فراموش میشود، کیفیت است.
در سالهای اخیر، کافههای زیادی در اصفهان راهاندازی شدهاند تا جایی که تعداد مشتریان از کافهها بیشتر شده و حتی در کوچهها و خیابانهای فرعی نیز یک کافیشاپ به چشم میخورد. طراحیهای جذاب و جوانپسند، دکورهای اینستاگرامی، نورهای چشمنواز و عامهپسند از جمله ویژگیهای کافههای جدید در اصفهان است اما در پس این ظاهر پر زرقوبرق، چیزی که اغلب فراموش میشود، کیفیت است.
در بسیاری از این کافهها، نوشیدنیها و سایر خوراکیهای منو نه طعم ماندگاری دارند نه خلاقیتی و نه حتی بادقت تهیه میشوند. استفاده از مواد اولیه بیکیفیت، تمرکز بیش از حد روی دیزاین بهجای تجربة واقعی مشتری و عدم رعایت استانداردهای حرفهای، مشکلاتی است که در کافههای شهر اصفهان بیشتر از سایر شهرها به چشم میآید. بسیاری از آنها هنوز از لیوانها و ظروف یکبارمصرف استفاده میکنند، بدون اینکه به تأثیر آن بر طعم نوشیدنی و تجربهی کلی مشتری فکر کنند، حداقل اصول کافه داری را رعایت نمیکنند و ضعیفترین سرویسها را ارائه میدهند.
کافهداری فقط به طراحی زیبا و موسیقی ملایم خلاصه نمیشود. نوشیدنی و منوی باکیفیت و خوب، سرویس و پرسنل حرفهای، توجه به جزئیات و خلاقیت است که یک کافه را از دیگران متمایز میکند و سبب میشود که در این صنعت«لول آپ» کند. آنچه که متأسفانه در اصفهان، اغلب نادیده گرفته میشود کیفیت است و کافهها بهجای رقابت برای کیفیت بالاتر، تمرکزشان بر ظاهر و دیدهشدن در شبکههای اجتماعی است. شاید به همین دلیل است که وقتی بحث کافههای اصفهان پیش میآید، خیلیها میپرسند: «مگر اصفهان کافه خوب دارد؟»