وضعیت کافههای اصفهان؛ رقابت بر سر ظاهر و ادا بهجای کیفیت
در سالهای اخیر، کافههای زیادی در اصفهان راهاندازی شدهاند تا جایی که تعداد کافه هااز مشتریان بیشتر شده و حتی در کوچهها و خیابانهای فرعی نیز یک کافیشاپ به چشم میخورد. طراحیهای جذاب و جوانپسند، دکورهای اینستاگرامی، نورهای چشمنواز و عامهپسند از جمله ویژگیهای کافههای جدید در اصفهان است اما در پس این ظاهر پر زرقوبرق، چیزی که اغلب فراموش میشود، کیفیت است.

اصفهان امروز_ راضیه چنگیز نائین:در سالهای اخیر، کافههای زیادی در اصفهان راهاندازی شدهاند تا جایی که تعداد کافه ها از مشتریان بیشتر شده و حتی در کوچهها و خیابانهای فرعی نیز یک کافیشاپ به چشم میخورد. طراحیهای جذاب و جوانپسند، دکورهای اینستاگرامی، نورهای چشمنواز و عامهپسند از جمله ویژگیهای کافههای جدید در اصفهان است اما در پس این ظاهر پر زرقوبرق، چیزی که اغلب فراموش میشود، کیفیت است.
در بسیاری از این کافهها، نوشیدنیها و سایر خوراکیهای منو، نه طعم ماندگاری دارند نه خلاقیتی و نه حتی بادقت تهیه میشوند. استفاده از مواد اولیه بیکیفیت، تمرکز بیش از حد روی دیزاین بهجای تجربة واقعی مشتری و عدم رعایت استانداردهای حرفهای، مشکلاتی است که در کافههای شهر اصفهان بیشتر از سایر شهرها به چشم میآید. بسیاری از آنها هنوز از لیوانها و ظروف یکبارمصرف استفاده میکنند، بدون اینکه به تأثیر آن بر طعم نوشیدنی و تجربهی کلی مشتری فکر کنند، حداقل اصول کافه داری را رعایت نمیکنند و ضعیفترین سرویسها را ارائه میدهند.
کافهداری فقط به طراحی زیبا و موسیقی ملایم خلاصه نمیشود. نوشیدنی و منوی باکیفیت و خوب، سرویس و پرسنل حرفهای، توجه به جزئیات و خلاقیت است که یک کافه را از دیگران متمایز میکند و سبب میشود که در این صنعت«لول آپ» کند. آنچه که متأسفانه در اصفهان، اغلب نادیده گرفته میشود کیفیت است و کافهها بهجای رقابت برای کیفیت بالاتر، تمرکزشان بر ظاهر و دیدهشدن در شبکههای اجتماعی است. شاید به همین دلیل است که وقتی بحث کافههای اصفهان پیش میآید، خیلیها میپرسند: «مگر اصفهان کافه خوب دارد؟»