بیوگرافی مهرداد بذرپاش داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1403 با ناگفته ها

بیوگرافی مهرداد بذرپاش و همسرش را با اطلاعاتی از خانواده، عکس فزرندش، مدرک تحصیلی، نسبت با احمدی نژاد،سوابق فعالیت ها را با حقایقی از زندگی وی می خوانید.

بیوگرافی مهرداد بذرپاش داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1403 با ناگفته ها

مهرداد بذرپاش(Mehrdad Bazarpash) وزیر راه و شهرسازی در دولت سیزدهم است که روز دوشنبه 14 خرداد 1403 برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

از سوابق بذرپاش می توان به رئیس کل دیوان محاسبات کشور، معاون رئیس‌جمهور، رئیس سازمان ملی جوانان، مدیرعامل سایپا، مدیرعامل پارس خودرو و...اشاره کرد.در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی را در اختیار شما قرار دهیم.

مهرداد بذرپاش
مهرداد بذرپاش

مهرداد بذرپاش کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

 مهرداد بذرپاش

تاریخ تولد

۱۳۵۹

محل تولد

تهران

سمت فعلی

 وزیر راه و شهرسازی

مشخصات خانوادگی

نام پدر

منصور بذرپاش

نام خواهران

الهام

تاریخ ازدواج

1385

نام فرزندان

نازنین فاطمه

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه علامه طباطبایی

رشته تحصیلی

رشتهٔ مدیریت تکنولوژی

مدرک

دکتری 

مهرداد بذرپاش
عکس مهرداد بذرپاش

بیوگرافی دکتر مهرداد بذرپاش

کودکی و اوایل زندگی

مهرداد بذرپاش متولد سال 1359 در تهران است و اطلاعاتی از تاریخ دقیق تولد وی در دسترس نیست.او هم اکنون 44 سال سن دارد.

خانواده

خانواده مهرداد بذرپاش کم جمعیت و 4 نفره است.وی یک خواهر بزرگتر از خود به نام الهام دارد. مهرداد بذرپاش فرزند شهید است و پدرش منصور بذرپاش اهل گرمسار بود که در سال ۱۳۶۱ در جنگ تحمیلی ایران و عراق به‌عنوان فرمانده گردان در فکه به شهادت رسید. اطلاعاتی از اسم و شغل مادر مهرداد بذرپاش در دسترس نیست.

تحصیلات

تحصیلات مهرداد بذرپاش در مقطع دکتری در رشته مدیریت تکنولوژی در دانشگاه علامه طباطبایی است.وی در سال ۱۳۷۷ در رشتهٔ مهندسی صنایع، گرایش تولید صنعتی در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته و در سال ۱۳۸۲ فارغ‌التحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال 1385 در رشته مدیریت اجرایی از  دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرد.

درباره مدرک تحصیلی مهرداد بذرپاش حواشی زیادی به وجود آمد و برخی از رسانه‌ها گزارش دادند پذیرفته شدن بذرپاش در مقطع دکتری به دستور وزیر «علوم، تحقیقات و فناوری» و بدون شرکت در آزمون دورهٔ دکتری، به‌عنوان تبدیل بورس خارج به داخل بوده‌است.

بذرپاش در رابطه با تحصیل در مقطع دکتری گفته‌است: «زمانی که در دولت مسئولیتی نداشتم واحدهای درسی خود را با معدل ۱۷٬۵ و امتحان جامع خود را در یک مرحله با موفقیت سپری نمودم و پروپوزال پایان‌نامه خود را در گروه تخصصی و شورای تحصیلات تکمیلی به تصویب رساندم». او همچنین اضافه کرده‌است که افزایش تعداد دانشجویان در آن دوره عادی بوده و فرایند پذیرش وی کاملاً قانونی بوده‌است.

همسر مهرداد بذرپاش

همسر مهرداد بذرپاش دختر علیرضا علی‌احمدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم است.بذرپاش در سال ۱۳۸۵ در سن 26 سالگی با هم دانشگاهی خود ازدواج کرد که خطبه عقد این زوج با مهریه ۱۴ سکه در محضر رهبر  خوانده شد.ثمره این زندگی یک دختر به نام نازنین فاطمه است.

مهرداد بذرپاش
مهرداد بذرپاش و دخترش

فعالیت مهرداد بذرپاش

فعالیت مهرداد بذرپاش از سال 1378 در سن 19 سالگی شروع شد و او در سال دوم تحصیل دانشگاه به عضویت بسیج دانشجویی درآمد.اولین فعالیت جدی او در بسیج ، تجمع اعتراضی در خصوص حکم اعدام هاشم آقاجری بود که به اتهام توهین به اسلام و مقدسات دستگیر شده بود.

او در سال ۱۳۸۰ ریاست بسیج دانشجویی دانشگاه شریف را برعهده گرفت و یک سال بعد با انتصاب محمود احمدی نژاد برای شهرداری تهران با ۲۲ سال سن مشاور وی شد. مهرداد بذرپاش با احمدی نژاد نسبت فامیلی ندارد.

بذرپاش در سال ۱۳۸۵ در سن 26 سالگی نامزد انتخابات شورای شهر تهران شد اما رای نیاورد.وی در فروردین سال ۱۳۸۶ بدون هیچ سابقه ای مدیرعامل شرکت پارس خودرو شد و در بهمن ۱۳۸۹ مدیرعاملی مدیر عامی سایپا را نیز بدست گرفت.

بذرپاش در سال 1388 با حکم احمدی نژاد معان رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان شد اما یکسال بعد در ۲۸ آذر ۱۳۸۹ در جلسه هیئت دولت برکنار شد.

دکتر بذرپاش در انتخابات نهمین دور مجلس در سال ۱۳۹۰ با کسب ۳۵۱/۵۲۵ رای بعنوان نفر ۱۵ از تهران وارد مجلس شورای اسلامی شد و در اولین دوره توانست عضو هیئت رئیسه شود.

مهرداد بذرپاش در سن 40 سالگی در اول مرداد ۱۳۹۹ ، بعنوان رئیس دیوان محاسبان با ۱۵۸ رای موافق نمایندگان مجلس انتخاب شد.

او در سال ۱۳۹۶ زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد اما ثبت نام نکرد.مهرداد بذرپاش

سوابق مهرداد بذرپاش

  • وزیر راه و شهرسازی
  • معاون رئیس جمهور
  •  مدیر عامل سایپا
  •  مدیر عامل پارس خودرو
  • رئیس دیوان محاسبات
  • نمایندگی مجلس
  •  رئیس سازمان ملی جوانان 
  • مدیرعامل گروه توسعهٔ صنعت و معدن تدبیر
  • عضویت در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن
  • ریاست هیئت مدیره بنیاد اجتماعی برکت
  •  ریاست فرهنگسرای خاوران 

اینستاگرام مهرداد بذرپاش

اینستاگرام مهرداد بذرپاش به آدرس mehrdad.bazrpash است که 92.9 هزار فالور دارد، 30 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 599 پست بارگذاری کرده است.وی در دسامبر 2014 صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام را ایجاد کرد و هنوز تیک آبی دریافت نکرده است.

مهرداد بذرپاش (1)

مهرداد بذرپاش در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

 mehrdad.bazrpash

وبسایت

 ویکی پدیا مهرداد بذرپاش

 حقایقی جالب درباره مهرداد بذرپاش

  1. در سال ۱۳۷۷ وقتی ۱۸ ساله بود وارد دانشگاه صنعتی شریف شد.
  2. روزنامه جوان در باره حقوق مهرداد بذرپاش مدعی شد که او در سال ۸۷ و ۸۸ بعنوان هیئت مدیره سایپا برای دو سال ۶۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده است اما وی در بیانیه ای آنرا تکذیب کرد.
  3. بذرپاش علت برکناری خود را از سازمان ملی جوانان به دلیل انتقاد از دخالت های اسفندیار رحیم مشایی می دانست.
  4. مدیر مسئول روزنامه اصولگرای وطن امروز مهرداد بذرپاش بود که در ۱۴ مهر ۱۳۸۸ با رای هیئت نظارت بر مطبوعات، مدیر مسئولی این روزنامه به محمد آخوندی تغییر پیدا کرد.
  5. به گزارش ایلنا در سال ۹۲ مهرداد بذرپایش از سوی کامران دانشجو (وزیر علوم وقت) به استخدام هیات علمی برای دانشگاه علامه طباطبایی درآمده است.
  6.  احمد توکلی پذیرش مهرداد بذرپاش را به عنوان مدیر دیوان محاسبات طبق تبصره ۱ ماده ۵۱ قانون ائین نامه داخلی مجلس غیرقانونی عنوان کرده و گفته بود داوطلب این پست باید حداقل ۲۰ سال سابقه کار داشته باشد در حالی که سوابق نامبرده به ۱۷ سال هم نمی رسد

عکس مهرداد بذرپاش

مهرداد بذرپاش (2)

مهرداد بذرپاش

مهرداد بذرپاش

مهرداد بذرپاش

پرسش های متداول

مهرداد بذرپاش اهل کجاست؟

مهرداد بذرپاش اهل تهران است.

مهرداد بذرپاش متولد چه سالی است؟

مهرداد بذرپاش متولد سال 1359 است.

مهرداد بذرپاش داماد کیست؟

مهرداد بذرپاش داماد علیرضا علی‌احمدی وزیر آموزش پرورش دولت نهم است.

سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی از بیوگرافی مهرداد بذرپاش را به همراه سوابق وی در اختیار شما قرار دادیم.در صورت تمایل می توانید مطلب بیوگرافی محمد مهدی اسماعیلی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1403 با سوابق و بیوگرافی مسعود پزشکیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1403 با ناگفته ها را نیز مطالعه کنید. اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی وی دارید با ما و سایر مخاطبان سایت اصفهان امروز در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار