فصل بی رونق ورزش اصفهان در آسیا

با انحلال تیم های وزنه‌برداری ذوب آهن و هندبال شهرداری کاشان، دو سهمیه آسیایی ورزش اصفهان از دست رفت و با این وضعیت رشته های تیمی نصف جهان فرصت رقابت با حریفان آسیایی را از دست دادند. تیم وزنه برداری ذوب آهن طی سه فصلی که در لیگ برتر حضور داشته است، به سه قهرمانی متوالی دست پیدا کرد تا یکی از موفق‌ترین تیم‌های منهای فوتبال استان لقب بگیرد.

اصفهان زیبا: با انحلال تیم های وزنه‌برداری ذوب آهن و هندبال شهرداری کاشان، دو سهمیه آسیایی ورزش اصفهان از دست رفت و با این وضعیت رشته های تیمی نصف جهان فرصت رقابت با حریفان آسیایی را از دست دادند.
تیم وزنه برداری ذوب آهن طی سه فصلی که در لیگ برتر حضور داشته است، به سه قهرمانی متوالی دست پیدا کرد تا یکی از موفق‌ترین تیم‌های منهای فوتبال استان لقب بگیرد.

با این حال، تیم وزنه برداری ذوب آهن در فصل جدید رقابت های لیگ برتر وزنه برداری که در روزهای گذشته به انجام رسید، حضور نیافت.

در خصوص دلایل انحلال تیم وزنه برداری ذوب آهن دلایل بسیاری مطرح شده؛ اما مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در مصاحبه ای بی توجهی فدراسیون به این تیم را دلیل اصلی این اقدام عنوان کرد که البته معلوم نیست چه کنش و واکنش هایی در این میان شکل گرفت و آیا دلخوری آذری از فدراسیون وزنه برداری به واسطه رابطه رئیس هیئت و رئیس فدراسیونی است یا اینکه اتفاقی بین باشگاه و فدراسیون به وقوع پیوسته است؟!به هر دلیلی که باشد، تیم وزنه برداری ذوب آهن منحل شده و سهمیه آسیایی این تیم از دست رفته است تا سهم قهرمان سه ساله باشگاه های ایران، تنها یک حضور آسیایی باشد.

مسابقات وزنه برداری باشگاه‌های آسیا امسال در کره جنوبی برگزار می‌شود؛ اما در صورت انحلال این تیم، دو باشگاه رعد پدافند و مناطق نفت خیز جنوب که رده‌های دوم و سوم فصل قبل را به دست آوردند، کاندیدای شرکت در پیکارهای فصل جدید خواهند بود.تیم هندبال شهرداری کاشان نیز دیگر تیم منحل شده ورزش استان است که امکان استفاده از سهمیه آسیایی را پیدا نخواهد کرد.

در پایان رقابت‌های هندبال باشگاه‌های کشور، تیم شهرداری کاشان که با حضور علیرضا حبیبی به عنوان سرمربی و به خدمت گرفتن جمعی از بازیکنان ملی‌پوش، در قالب تیمی مدعی راهی لیگ شده بود، در رقابتی نزدیک با تیم نفت و گاز گچساران در هفته پایانی لیگ، موفق به کسب قهرمانی شد و سهمیه حضور در جام باشگاه‌های آسیا را به خود اختصاص داد. پرداخت نشدن مطالبات و بدهی سنگین تیم‌های ورزشی شهرداری که با اعتراض شدید بازیکنان و کادر فنی این تیم‌ها همراه بود، واکنش شورای شهر کاشان را نیز به دنبال داشت و در جلسه علنی هفته جاری شورای شهر کاشان، بررسی و تصمیم‌گیری در مورد ادامه فعالیت باشگاه ورزشی شهرداری یکی از موضوعات مطرح‌شده بود که اعضای شورا به اتفاق، ادامه فعالیت این باشگاه را به صلاح ندانسته و رأی به پایان آن دادند.هنوز زمان بندی فصل جدید لیگ برتر هندبال آغاز نشده؛ اما با توجه به مصوبه ای که به تایید اعضای شورای شهر رسیده، باید تیم شهرداری کاشان را منحل شده دانست.

تیم نفت و گاز گچساران که در روزهای گذشته در مسابقات جام باشگاه های جهان حضور داشت، با کسب نایب قهرمانی در لیگ برتر هندبال، دیگر سهمیه آسیایی ایران را به خود اختصاص داده و سهمیه دوم به تیم هندبال سپاهان می رسد؛ اما به نظر نمی رسد مسئولان باشگاه اصفهانی در برآورد بودجه ای این تیم، شرکت در مسابقات باشگاهی آسیا را لحاظ کرده باشند و از این رو شانس تیم های ورزشی استان برای حضور در پیکارهای باشگاهی قاره کهن را نخواهند داشت تا از این بابت فصل کم رونقی در انتظار ورزش نصف جهان باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار