فروش داخلی هرگز

مهاجم سرشناس ذوب‌آهن دوباره در صدر اخبار این باشگاه اصفهانی قرارگرفته است.

امیر حسین احتشامی-اصفهان امروز: مهاجم سرشناس ذوب‌آهن دوباره در صدر اخبار این باشگاه اصفهانی قرارگرفته است.

مرتضی تبریزی که در لیگ فصل گذشته 13 گل به ثمر رساند و پس از علی علیپور عنوان دومین گلزن لیگ را به خودش اختصاص داد مشتری پروپاقرص پیداکرده است. باشگاه استقلال که فصل پیش از نداشتن یک مهاجم تمام‌کننده رنج می‌برد به دنبال جذب تبریزی است اما مسئولان باشگاه اصفهانی تحت هیچ شرایطی حاضر به از دست دادن ستاره گلزن خودشان نیستند. در خبرها آمده بود که باشگاه ذوب‌آهن برای آزاد کردن تبریزی درخواست 2میلیارد تومانی مطرح کرده و استقلالی‌ها از این موضوع متعجب شده‌اند. این رقم بسیار سنگین برای صدور رضایتنامه تبریزی عامل شده تا استقلالی‌ها عقب‌نشینی کنند. در این میان سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن پیرامون درخواست باشگاه استقلال برای جذب تبریزی چنین اظهارنظر می‌کند: «ما یک درخواست رسمی از جانب باشگاه استقلال داشتیم ولی هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم چراکه مرتضی دو پیشنهاد خارجی هم دارد و ما به دنبال این هستیم تا او یک تجربه بین‌المللی را کسب کند. البته خود او هم تمایلش حرکت روبه‌جلو و حضور در آن‌سوی مرزهاست. اگر بنا باشد تبریزی ترانسفر نشود، برای ذوب‌آهن بازی خواهد کرد چراکه او قهرمان ماست و زحمات فوق‌العاده‌ای برای ما کشیده است. با همه احترام برای استقلالی‌ها باید بگویم مرتضی در ایران فقط برای ذوب‌آهن بازی خواهد کرد.» این واکنش آذری نشان می‌دهد ذوبی‌ها تحت هیچ شرایط تبریزی را به تیمی داخلی نخواهند فروخت و درخواست رقم 2 میلیاردی برای صدور رضایتنامه او هم سنگ بزرگی بوده تا استقلالی‌ها را از پیگیری جذب تبریزی منصرف کند.

تبریزی تا یک‌قدمی استقلال پیش رفت

مرتضی تبریزی بازیکنی است که حداقل در چند فصل گذشته نگاه تیم‌های تهرانی را به‌سوی خودش معطوف کرده و در این میان استقلالی‌ها اشتیاق بیشتری از رقیب همشهری برای صید مهاجم ذوب‌آهن نشان داده‌اند. در ابتدای فصل گذشته استقلال و علیرضا منصوریان از همه مشتریان در قبال عقد قرارداد با این مهاجم جدی‌تر ظاهرشده و توافق اولیه هم صورت گرفت. در شرایطی که توافق این بازیکن با استقلالی‌ها به‌صورت رسمی تأیید نشد مدیر ذوب‌آهن با افشاگری پرده از توافق عجیب باشگاه تهرانی با تبریزی برداشت. سعید آذری در همین ارتباط گفته بود: «باشگاه استقلال در تماسی که با مرتضی تبریزی داشته پیشنهادی به مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان به او ارائه داده و طبیعی است که ما نمی‌توانیم پیشنهادهای وسوسه‌انگیز استقلال و پرسپولیس را به بازیکنان تیممان بدهیم و بین مبلغ پیشنهادی استقلال و تیم ما اختلاف فاحشی وجود دارد.» مدیران باشگاه استقلال در تأیید این ادعا مدعی شدند مرتضی تبریزی از همان روزهای ابتدایی آغاز غیررسمی بازار تابستانی با این تیم پرطرفدار پایتخت به توافق رسید و در این توافق قرار شد تا استقلالی‌ها با او به‌صورت رسمی قراردادی یک میلیارد و 200 میلیون تومانی ببندند و مبلغی در حدود 400 میلیون تومان نیز به‌عنوان پول رضایتنامه پرداخت کنند که به‌این‌ترتیب ادعای مدیرعامل ذوب‌آهن مورد تأیید قرار می‌گیرد. البته مدیرعامل ذوب‌آهن در تعطیلات نیم‌فصل لیگ هفدهم هم مدعی شده بود که منصوریان شخصا با چند بازیکن ذوب‌آهن تماس گرفته است، ادعایی که هرگز تأیید یا تکذیب هم نشد. البته در آن مقطع زمانی تبریزی هم بی‌میل نبود تا از جمع ذوبی‌ها جداشده و به فوتبالش در پایتخت ادامه دهد اما ذوبی‌ها مانع از این نقل‌وانتقال شدند. فصل پیش اما امیر قلعه‌نویی بعد از انتخاب به‌عنوان سرمربی ذوب‌آهن اصرار زیادی به تمدید قرارداد این بازیکن داشت و تبریزی قرارداد خود را در ابتدای فصل به مدت دو سال دیگر تمدید کرد تا پرونده انتقال او به استقلال بسته شود و این بازیکن عصای دست قلعه‌نویی باشد. او دو فصل پیش هم درست چنین شرایطی را تجربه کرد و صحبت از انتقال تبریزی به استقلال اوج گرفت اما مسئولان باشگاه ذوب‌آهن به هر شکل ممکن توانستند تبریزی را در اصفهان نگه‌دارند.

ستاره‌ای که در همدان متولد شد

ستاره تیم فوتبال ذوب‌آهن در لیگ سیزدهم با پیراهن پاس همدان مقابل ذوب‌آهن خوش درخشید و همین موضوع عاملی شد که مسئولان باشگاه اصفهانی برای فصل بعد با این بازیکن همدانی قرارداد ببندند. در آن زمان ذوب‌آهن باید برای ماندن در لیگ برتر با تیم سوم لیگ دست یک یعنی پاس همدان روبرو می‌شد تا تکلیف تیم شانزدهم لیگ فصل بعد را مشخص کنند. همین دو بازی کافی بود تا پدیده‌ای دیگر در فوتبال ایران معرفی شود این مهاجم ترکه‌ای به اصفهان کوچ کند. حضور این مهاجم همدانی در ذوب‌آهن با درخشش نماینده اصفهان همراه شد. تیمی که یحیی گل محمدی را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت خودش می‌دید و مهاجمان آماده‌ای همچون کاوه رضایی و مسعود حسن‌زاده را در اختیار داشت. از آن جمع تاکنون تنها تبریزی در اصفهان باقی‌مانده و حالا حکم الماس را برای ذوبی‌ها پیداکرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار