هر اصفهانی یک بلاگر

نفوذ و فراگیری شبکه‌های اجتماعی هر روز بیشتر می‌شود و شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام که بیشتر بر پایه محتواهای سرگرم‌کننده هستند، بیش از سایر شبکه‌های اجتماعی در میان مردم محبوبیت دارند و همین محبوبیت و فراگیری سبب شده تا بسیاری از افراد به سمت شغل جدیدی به نام بلاگری در شبکه‌های اجتماعی تمایل پیدا کنند

هر اصفهانی یک بلاگر

نفوذ و فراگیری شبکه‌های اجتماعی هر روز بیشتر می‌شود و شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام که بیشتر بر پایه محتواهای سرگرم‌کننده هستند، بیش از سایر شبکه‌های اجتماعی در میان مردم محبوبیت دارند و همین محبوبیت و فراگیری سبب شده تا بسیاری از افراد به سمت شغل جدیدی به نام بلاگری در شبکه‌های اجتماعی تمایل پیدا کنند. بلاگری و اینفلوئنسری این روزها به یک شغل ثابت با درآمدی نجومی تبدیل شده است و حتی دسته‌بندی نیز پیدا کرده است. بلاگرهای زیبایی، بلاگرهای گردشگری، بلاگرهای روزمره و... تنها بخشی از دسته‌بندی است که هرکدام از این افراد برای خود انتخاب کرده‌اند. در این میان، بلاگرهای اصفهانی نیز حضور پررنگی دارند؛ بلاگرهایی که بیشتر با اصفهانگردی و معرفی مشاغل، جاذبه‌های شهری، اماکن گردشگری و طبیعی، رستوران‌ها و کافه‌ها و بناهای تاریخی فعالیت می‌کنند. احتمالا از میان انبوهی از بلاگرهای اصفهانی حداقل یکی از آنها را می‌شناسید یا دنبال می‌کنید. بلاگرهای اصفهانی نقش مهمی در معرفی جاذبه‌های گردشگری اصفهان داشته‌اند و نمی‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد اما انتقادهای زیادی به عملکرد آنها و عدم تعهدشان به مخاطبانشان که اکثرا در بازه سنی کم‌تر از ۳۰ سال هستند وجود دارد. بلاگرهای اصفهانی جاذبه‌های طبیعی را بدون درنظرگرفتن درجه سختی و مناسب نبودن برای سفر عموم مردم بدون راهنما معرفی می‌کنند و همین موضوع سبب شده تا بسیاری از افراد به هوای دیدن آبشار یا دریاچه‌ای در نقطه‌ای بکر دچار آسیب هم به خودشان و هم به طبیعت شوند. نکته دیگر درباره عملکرد بلاگرهای اصفهانی بی‌توجهی این قشر به فرهنگ مردم اصفهان است آنها با تیترهای اغراق‌آمیز و غیرواقعی سعی دارند تا ویژگی‌هایی که بعضا همراه با بی‌فرهنگی است را به نام مردم اصفهان ثبت کنند به طور مثال می‌توان به ویدئوی یکی از بلاگرها درباره زرنگی اصفهانی ها در خوردن صبحانه سلف‌سرویس یکی از مراکز بین‌راهی کاشان - قم اشاره کرد. بلاگرها چهره‌ای اشتباه و اغراق‌آمیز از شهر اصفهان به نمایش می‌گذارند و مشکلات اصفهان را در پوشش پر زرق‌وبرق محتواهای غیرواقعی‌شان می‌پوشانند و به مشکلات و چالش‌های شهر اشاره‌ای نمی‌کنند.

جمعیت بسیار زیادی از فعالان شبکه‌های اجتماعی در اصفهان را بلاگرها تشکیل می‌دهند اما کم‌تر بلاگری در اصفهان خود را ملزم به اخلاق و فرهنگ می‌دانند و برای ارتقای آن کوشش می‌کنند درحالی‌که می‌توانند نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ، معرفی واقعی و به‌دور از اغراق و تریبونی برای انعکاس مشکلات و معضلات شهر و استان اصفهان باشند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار