چشم‌انداز رسانه در استان اصفهان

در آستانه آغاز به کار دولت چهاردهم، فعالان رسانه‌ای استان اصفهان در انتخابات خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان شرکت کردند و به ترکیب جدید هیئت‌مدیره این تشکل رای دادند

چشم‌انداز رسانه در استان اصفهان

در آستانه آغاز به کار دولت چهاردهم، فعالان رسانه‌ای استان اصفهان در انتخابات خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان شرکت کردند و به ترکیب جدید هیئت‌مدیره این تشکل رای دادند. تشکل‌های صنفی به‌عنوان یکی از پایه‌های اصلی جامعه مدنی همواره در مسیر رشد و ارتقای اعضا، پیگیری مطالبات، ارائه مشاوره، تصمیم‌سازی و پذیرفتن مسئولیت‌های قابل‌واگذاری از بدنه حجیم دولت موثر و نقش‌آفرین بوده‌اند. خانه مطبوعات اصفهان نیز به‌عنوان پرسابقه‌ترین خانه مطبوعات کشور در ۳۰ سال گذشته توانسته با تداوم و پایداری زمینه کار تیمی در حوزه رسانه را فراهم کند و مسیر تاسیس تشکل‌های مطبوعاتی را هموار سازد. اکنون و باتوجه‌به تغییرات گسترده و روزافزون در زمینه رسانه‌های رسمی و حضور رسانه‌های اجتماعی، انسان رسانه‌ها و میکرو رسانه‌ها و دسترسی‌های گوناگون مخاطبان به محتوا از طریق پلتفرم و ابزارهای متنوع، همچنین تغییر الگوی مصرف رسانه‌ای، تحول بنیادین در زمینه آموزش، ساختار، اقتصاد و نوع نفوذ و اثرگذاری رسانه‌ها لازم به نظر می‌رسد. 

 براین‌اساس موضوع رویکرد نوین رسانه‌ها در اصفهان که از دهه‌های گذشته تا امروز با بحران‌ها و چالش‌های گوناگون مدیریتی، اقتصادی، زیست‌محیطی، توسعه‌ای و موضوعات مرتبط با سرمایه اجتماعی روبرو بوده است، بیش از گذشته مهم و راهبردی به نظر می‌رسد. خانه مطبوعات در دوره جدید می‌تواند باتکیه‌بر مشارکت اعضا، بهره‌گیری از نوآوری، آینده‌پژوهی و ریل‌گذاری درست رسانه‌ای هم‌زمان با تشکیل دولت جدید و تغییرات سطوح مدیریتی استان زمینه را برای هم‌افزایی و پویایی بیشتر اصفهان بر بستر توانمندی‌های رسانه‌ای فراهم سازد.

در روزها و هفته‌های آینده ترسیم تصویری درست از واقعیات استان اصفهان برای دولت جدید، همچنین شناسایی و معرفی چهره‌های جدید و نخبه برای پذیرش مسئولیت‌های استانی، خدمات ارزشمندی است که جامعه رسانه‌ای اصفهان برای بازه زمانی چهار سال آینده ارائه خواهد کرد. پس از آن نیز با نظارت، انتقاد حرفه‌ای و مطالبه خواسته‌های استان بر مبنای داشته‌ها و توانایی‌های طبیعی و انسانی زمینه را برای افزایش پاسخگویی و بهبود مستمر فراهم خواهد ساخت. 

ارتقای دانش و توانایی فعالان رسانه متناسب با نیازهای نوین و ایجاد زمینه بازگشت جایگاه فعالیت رسانه‌ای به سطوح ارزشمند و درخور از جمله مطالبات پیش روی تیم جدید حاضر در جایگاه هیئت‌مدیره خانه مطبوعات خواهد بود. بدون شک در صورت مثبت‌بودن برایند و استمرار رشد فعالیت در خانه مطبوعات، مشارکت دائمی و موثر اعضا افزایش خواهد یافت و این تشکل رسانه‌ای توانایی اثربخشی افزون‌تر در رشد و توسعه استان را به دست خواهد آورد..

 

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار