واکسیناسیون زیر ۱۲ سال؛ راه پیشگیری از کرونا

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شروع واکسیناسیون گروه سنی زیر ۱۲ سال، مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

واکسیناسیون زیر ۱۲ سال؛ راه پیشگیری از کرونا

سید محمدرضا هاشمیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اکنون که قرار است مدارس به‌طور کامل بازگشایی و آموزش‌های حضوری از سر گرفته شوند، برای پیشگیری از شیوع کرونا باید تدابیر مهمی از سوی مسئولان اندیشیده شود.

وی شروع واکسیناسیون گروه سنی زیر ۱۲ سال را مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا اعلام کرد و افزود: می‌توان از تست‌های سریع (به‌روز شده) در مدارس استفاده کرد و در هر مدرسه یک نفر مسئول تست گرفتن از دانش‌آموزان علامت‌دار باشد، به همین منظور بهتر است دوره‌هایی برای کارکنان مدارس انجام شود.

فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین بر اجرای قرنطینه هوشمند تأکید کرد و گفت: اگر تست یک نفر از اعضای خانواده مثبت شد هیچ‌یک از اعضای آن خانواده نباید به مدرسه یا دانشگاه برود و باعث ابتلای دیگران و گسترش ویروس در جامعه شود.

وی خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی در مدارس می‌توان خانواده‌هایی که تا امروز واکسینه نشده‌اند را به واکسیناسیون هرچه زودتر ترغیب و تشویق کرد.

هاشمیان با بیان اینکه هنوز در مدارس برخی کارکنان واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند و باید برای واکسینه شدن آن‌ها اقدامات لازم انجام شود، گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌های درس باید اجباری شود.

فوق تخصص مراقبت‌های ویژه با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن فاصله یک تا یک و نیم متری در بین دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، تصریح کرد: در زمینه استفاده از ماسک و نظافت و شستشوی مداوم دست‌ها باید اطلاع‌رسانی‌های مفیدی به دانش آموزان ارائه شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه خاطرنشان کرد: در صورت ابتلای تعدادی از دانش‌آموزان یک کلاس به کرونا، بهتر است که آن کلاس حداقل ۱۰ روز تعطیل شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار