درخواست بودجه‌ای برای هوای پاک وجود دارد؟

تنها هفت روز هوای پاک برای مردم اصفهان در فروردین‌ماه امسال به ثبت رسید. عددی یک‌رقمی که وضعیت نامطلوب‌تر هوا را حتی نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد

درخواست بودجه‌ای برای هوای پاک وجود دارد؟

تنها هفت روز هوای پاک برای مردم اصفهان در فروردین‌ماه امسال به ثبت رسید. عددی یک‌رقمی که وضعیت نامطلوب‌تر هوا را حتی نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. این در حالی است که کارشناس مسئول هوای اداره کل محیط‌زیست اصفهان ادعا می‌کند با اینکه تعداد روزهای هوای پاک در فروردین امسال کاهش داشت؛ اما تعداد روزهای سالم هوای این کلان‌شهر نسبت به مدت‌زمان مشابه بیشتر بوده است، مضاف بر اینکه در فروردین سال پیش، یک روز هم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس رقم خورد. باتوجه‌به بارندگی و وزش باد و همچنین جریان زاینده‌رود در فروردین‌ماه اصفهان می‌توان نتیجه گرفت که این تعداد هوای پاک برای اصفهان قابل‌قبول نیست. شاید با دیدی وسیع‌تر بتوان عنوان کرد که این وضعیت هشداردهنده برای روزهای داغ تابستان است که اصفهان نه‌تنها زاینده‌رود را ندارد؛ بلکه خبری از بادوباران نیز نیست. تمام این موارد را گفتیم که باز هم برای چندین و چندمین بار گذری به قانون هوای پاک بزنیم قانونی که تنها بر روی انباشت کاغذها جا خوش کرده است و عملاً مورد بی‌توجهی و به عبارتی درست‌تر بی‌مهری مسئولین قرار گرفته است.

بی‌اعتنایی به اجرای قانون هوای پاک به بهانه کمبود یا نبود بودجه، سبب شده کلان‌شهر اصفهان در چهارفصل سال از هوای پاک محروم باشد و این موضوع محدود به اصفهان نبوده است و سایر کلان‌شهرها نیز از آن رنج می‌برند. چالشی که حتی چندی پیش واکنش اعتراضی سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را در پی داشت و در توییتی نوشت: دستگاه‌های متولی در بحث قانون هوای پاک همه از کمبود بودجه می‌نالند درحالی‌که در تمام مدت مسئولیتشان حتی یک‌بار هم در این موضوع درخواست بودجه از دولت نکرده‌اند و یا در لایحه بودجه به سازمان برنامه‌وبودجه نگفته‌اند که من برای اجرای تکلیفم در بحث قانون هوای پاک نیاز به پول دارم. در صورت درست بودن این ادعا حال سؤال اینجا است مسئولین اصفهانی چقدر توجه و تمرکز خود را به این موضوع حیاتی سپرده‌اند؟ اصلاً آیا دغدغه‌ای نسبت به این چالش جدی برای آنها وجود داشته است؟ پاسخ به این سؤال دغدغه‌مندی مسئولین اصفهانی را نسبت به روزهای آینده شهروندان نشان می‌دهد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار