ارائه بستههای حمایتی برای رانندگان تاکسی
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: با حمایت و مساعدت شهرداری و شورای شهر اصفهان، بستههای حمایتی خوبی برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: با حمایت و مساعدت شهرداری و شورای شهر اصفهان، بستههای حمایتی خوبی برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است.
هادی منوچهری در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: موضوع حمایت از رانندگان یکی از مهمترین دغدغههای سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان است؛ از این رو تلاش شده تا بستههای حمایتی برای کمک به رانندگان آماده شود.
وی با اشاره به تبلیغات داخل و بدنه تاکسیها، گفت: درصدد هستیم که با دریافت مجوزهای لازم، امسال گامهایی را برای تبلیغات محیطی تاکسیها در جهت افزایش درآمد رانندگان برداریم.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با تاکید بر اهمیت تعامل و ارتباط سازنده با رانندگان تاکسی، اظهار کرد: ارتباط با رانندگان وظیفه ذاتی و اخلاقی سازمان تاکسیرانی است و باعث همافزایی و تعامل هر چه بیشتر در جهت رفع مشکلات خواهد شد. در این راستا تلاش میکنیم با کمک رانندگان تاکسی در جهت توسعه و پیشرفت ناوگان تاکسیرانی با رعایت قوانین و احترام به قوانین گامهای اساسی برداریم.
منوچهری با اشاره به جایگاه رانندگان تاکسی در سیستم گردشگری و مدیریت شهری، تصریح کرد: هر تاکسی ویترینی برای صنعت گردشگری است. از این رو باید با برگزاری دورههای آموزشی خاص بتوانیم تعامل بهتری بین رانندگان و گردشگران ایجاد کنیم؛ زیرا رفتار خوب رانندگان تاکسی برای یک گردشگر خاطرهای به یاد ماندنی میشود و رفتار شایسته آنها باعث جذب هر چه بیشتر توریست وکمک به رونق اقتصادی کشور میشود.
وی در خصوص شورای مشورتی سازمان تاکسیرانی، گفت: با توجه به اینکه اسلام تاکید فراوان به مشورت دارد، طی یک فرایند انتخاباتی، رانندگان نمایندگان واقعی خود را انتخاب کردند که افراد منتخب با توجه به اینکه اغلب دارای سابقه فعالیت زیادی هستند، میتوانند کمک مشورتی شایانی به سازمان تاکسیرانی در پیشبرد اهداف داشته باشند.
منوچهری با بیان اینکه بزرگترین و شاید مهمترین مشکل ناوگان تاکسیرانی مشکلات صنفی است، تصریح کرد: نظارت و مدیریت بر این امور جزء وظایف ذاتی سازمان تاکسیرانی است، البته در بسیاری موارد سازمان به دلیل وجود موانع قانونی اجازه وارد شدن به این بخش را ندارد؛ اما سازمان تاکسیرانی طبق وظیفه ذاتی نمیتواند بیتفاوت باشد. نمونه بارز این مشکلات نصب سامانه پرداخت کرایه که از سال ۱۳۸۹ آغاز و در سال ۱۳۹۴طرح لغو شد یا موضوع فعالیت مسافربرهای اینترنتی که باعث شده روند زندگی و معیشت رانندگان با مشکل روبه رو شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخش دیگر، مشکل مدیریتی است که داشبوردهای مدیریتی در تاکسیرانی اصفهان وجود نداشته است، تاکید کرد: باید امکان تسلط بیشتر بر ناوگان تاکسیرانی با استفاده از تکنولوژی و نیروهای متخصص صورت پذیرد و این مشکلات رفع شود.
منوچهری با اشاره به فعالیت سرویس مدارس در اصفهان، گفت: امسال کمترین شکایت در بخش سرویس مدارس را شاهد بودیم و نسبت به میانگین آماری سالهای قبل بیش از ۵۰ درصد شکایات کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار استفاده لباس فرم برای رانندگان سرویس مدارس در شهر اصفهان اجرایی شد، افزود: آبانماه سال جاری به ۳۰ هزار تخلف سرویس مدارس از سوی واحد بازرسی سازمان تحت عناوین مختلف رسیدگی شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به کیف پول الکترونیکی نیز در حال انجام است و فراخوان آن به زودی اعلام خواهد شد، البته این طرح داوطلبانه بوده و برای راننده سودآور است.
وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان درصدد است تا مباحث آموزشی علمی، فرهنگی، تحقیقاتی، تکنولوژی و دانشی حمل ونقل را اجرایی کند، اظهار کرد: این مباحث شامل مباحث گسترده آموزشی به رانندگان سرویس مدارس، آژانسها و رانندگان پلاک قرمز و تاکسیهای زرد است که در گذشته یک دوره آموزشی کوتاه مدت برگزار شد؛ اما در این طرح بازآموزی مستمر رانندگان انجام میشود و آنها بار دیگر آموزشهای لازم را طی دورههای جدید پشت سر میگذارند.
منوچهری با اشاره به برنامههای سازمان تاکسیرانی اصفهان خاطرنشان کرد: برنامهها سه بخش عملیاتی، فنی و علمی دارد که یکی از مهمترین بخشها تصویب شیوهنامه تاسیس و فعالیت شرکتهای حمل و نقل تاکسی اینترنتی بود که این طرح بیش از یک سال مسکوت مانده بود، اما خوشبختانه در شورای شهر با کمک رانندگان و کمیسیون حمل و نقل تصویب و شیوهنامه آن آماده شد.