رونمایی از اصفهان آینده در رویداد ملی هوش مصنوعی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: امروز تصمیم بگیریم که اصفهان آینده‌ای را ترسیم کنیم که قطب تکنولوژی و فناوری کشور باشد.

رونمایی از اصفهان آینده در رویداد ملی هوش مصنوعی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان گفت: انتهای هوش مصنوعی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد چرا که برای آینده صحبت می‌کند.

حسین افشین اظهار کرد: آنچه داشتیم و داریم مهم نیست هوش مصنوعی صحبت از این دارد که در آینده چه می‌خواهیم و باید داشته باشیم به همین دلیل غیرقابل‌پیش‌بینی است و یک تکنولوژی برافکن در نظر گرفته می‌شود.

افشین در ادامه توضیح داد: در کنار تمام جوانب مطلوب مضراتی نیز دارد که هر دو را باید ببینیم و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

او با تأکید به اینکه هم‌زمان با هوش مصنوعی باید حرکت کرد خاطرنشان کرد: اتفاقی که امروز در ایران رخ می‌دهد در کشورهای دیگر بیش از 7 سال گذشته شروع شده است حداقل 7 سال از دنیا در این زمینه عقب هستیم، هوش مصنوعی رشد نمایی دارد.

او با بیان اینکه امروز قرار است از اصفهان آینده رونمایی کنیم عنوان کرد: امروز تصمیم بگیریم که اصفهان آینده‌ای را ترسیم کنیم که قطب تکنولوژی و فناوری کشور باشد؛ کریدور علمی و فناوری قرار بود در اصفهان راه‌اندازی شود که همچنان رخ نداده است و امیدواریم شکل بگیرد آمادگی هر نوع حمایتی را داریم.

افشین با بیان اینکه سند تحول هوش مصنوعی که توسط معاونت علمی ریاست‌جمهوری و سازمان ملی هوش مصنوعی تدوین شده درواقع یک زنجیره کامل از این فناوری است، تصریح کرد: انتهای این زنجیره، کاربرد هوش مصنوعی است و از شرکت‌های فعال در این زمینه می‌خواهیم همه توان خود را برای تقویت آن بکار گیرند.

به گفته معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با وفاقی که در آینده رخ خواهد داد باید آینده ایران را بسازیم نکته این است که برای عبور از این وضعیت از دیدگاه‌های قرون‌وسطایی لازم است فاصله گرفت و با تمام توان به اقتدار علمی دست‌یافت.

پلتفرم ایرانی هوش مصنوعی رونمایی می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در حاشیه این مراسم نیز گفت: نسخه اولیه و آزمایشی پلتفرم (سکو) ایرانی هوش مصنوعی که توسط یکی از دانشگاه‌های کشور در حال طراحی است تا ۶ ماه آینده رونمایی می‌شود. افشین با بیان اینکه یکی از اقدامات جدی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حوزه زیرساخت هوش مصنوعی، طراحی پلتفرمی است که بتواند الگوریتم‌های پیش‌ساخته و آماده را در این زمینه تهیه کند. او ادامه داد: این پلتفرم با همکاری یکی از دانشگاه‌های کشور در حال طراحی است، نسخه آزمایشی آن تا ۶ ماه آینده در دسترس افراد قرار می‌گیرد، خطاهای آن برطرف می‌شود و دانشگاه‌ها به طور مرتب به آن، الگوریتم‌های به‌روز هوش مصنوعی را اضافه می‌کنند تا یک پلتفرم خوب ایرانی داشته باشیم. معاون علمی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نیروی انسانی متخصص یکی از نقاط قوت کشورمان در فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی است، خاطرنشان کرد: در حوزه داده (دیتا) هوش مصنوعی نیز اقداماتی صورت‌گرفته و در دست اجراست. او با بیان اینکه معاونت علمی ریاست‌جمهوری کماکان با این سازمان به طور مشترک کار می‌کند، افزود: قول می‌دهیم در یک سال آینده تحولات جدی در زمینه هوش مصنوعی در کشور ایجاد شود.

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار