مهدی آذربایجانی مدیرعامل جدید باشگاه سپاهان در گفتگو با اصفهان امروز:

دغدغه هواداران سپاهان را درک می‌کنم

مهدی آذربایجانی مدیرعامل جدید باشگاه سپاهان در گفتگو با اصفهان امروز از برنامه‌های استراتژیک اقتصادی‌اش برای باشگاه سپاهان خبر داد. آذربایجانی که سه‌شنبه‌شب از سوی هیئت‌مدیره باشگاه به این سمت منصوب شد تأکید کرد با تمام توان برای اعتلای نام باشگاه سپاهان تلاش خواهد کرد. گفتگوی اصفهان امروز با مهدی آذربایجانی ۴۳ساله را در ادامه می‌خوانید.

دغدغه هواداران سپاهان را درک می‌کنم

امیرحسین احتشامی| مهدی آذربایجانی مدیرعامل جدید باشگاه سپاهان در گفتگو با اصفهان امروز از برنامه‌های استراتژیک اقتصادی‌اش برای باشگاه سپاهان خبر داد. آذربایجانی که سه‌شنبه‌شب از سوی هیئت‌مدیره باشگاه به این سمت منصوب شد تأکید کرد با تمام توان برای اعتلای نام باشگاه سپاهان تلاش خواهد کرد. گفتگوی اصفهان امروز با مهدی آذربایجانی ۴۳ساله را در ادامه می‌خوانید.

در زمینه انتخاب شما به‌عنوان مدیرعامل باشگاه سپاهان توضیح دهید.
باتوجه‌به ارتباطات و تعاملاتی که دارم چند ماه پیش این موضوع مطرح شد. دوستان در مجموعه مدیریت فولاد مبارکه و باشگاه استدلال‌هایی داشتند که باشگاه نیاز به برنامه استراتژیک اقتصادی دارد و اگر فردی باشد که در حوزه‌های اقتصادی تجربه داشته باشد، کمک‌کننده خواهد بود.
22
در ارتباطات و پیگیری‌های حقوقی قدرت چانه‌زنی دارم و قبلاً نیز توانسته بودم حق‌وحقوق را در مسئولیت‌هایی که داشتم، احصا کنم. در ارتباطات و پیگیری‌های حقوقی نیز از قدرت چانه‌زنی خوبی برخوردارم. افرادی که در ورزش فعال هستند را به دلیل مسئولیت‌های قبلی آشنا هستم.

آیا به باشگاه سپاهان تعصب خاصی دارید؟
مگر می‌شود اصفهانی بود و به سپاهان تعصب نداشت. هر موقع زمان اجازه می‌داد، بازی‌ها را از روی سکو و ورزشگاه دنبال می‌کردم. خودم را اول هوادار سپاهان و بعد به‌عنوان خدمتگزار به این باشگاه می‌دانم.

قصد حفظ ژوزه مورایس را دارید؟
مورایس مربی بزرگی است و حضور او در سپاهان مؤثر بوده؛ اما باید سیاست‌های هیئت‌مدیره و نظر هوادار را در نظر بگیریم.

آیا برنامه‌هایتان را به باشگاه سپاهان ارائه کرده‌اید؟
به هیئت‌مدیره برنامه داده‌ام. البته باشگاه سپاهان بزرگ، بین‌المللی، نظام‌مند و ساختارمند است. سعی می‌کنیم بلندمدت برنامه‌ریزی کنیم. فعلاً مسئله مهم در کوتاه‌مدت جام حذفی است.

قرارداد برخی ستاره‌های سپاهان در پایان فصل به پایان می‌رسد آیا قصد تمدید قرارداد آن‌ها را دارید؟
برنامه‌هایی برای چیدمان تیم در فصل آینده و تمدید قرارداد بازیکنان که به‌سختی وارد سپاهان شده‌اند، داریم. باشگاه باید به سمت تقویت نقاط قوت و پوشش نقاط ضعف پیش برود. باید مسائل اقتصادی باشگاه را حل کنیم تا تیمی در خور نام بزرگ سپاهان داشته باشیم. علاوه بر حفظ ستاره‌ها باید تیم را با شرایط سالم تقویت کنیم. در فصل جاری باشگاه سپاهان از قانون سقف قرارداد و مشکلات داوری آسیب بسیار دید. آیا رویکردی در نظر دارید تا در آینده دیگر چنین مشکلاتی برای سپاهان پیش نیاید؟ شخصیت‌های بزرگی مانند محمدرضا ساکت بنیان‌های خوبی را گذاشته‌اند؛ اما سپاهان برای این‌که در حد نام بزرگ خود بدرخشد باید هزینه‌های به جا داشته باشیم. البته ذی‌نفعان و مسئولان نیز باید اقناع شوند تا بودجه در نظر بگیرند. باید از ظرفیت‌های اقتصادی باشگاه و آکادمی استفاده کنیم. همه دغدغه‌ام دلخوشی مردم اصفهان است و جانم را می‌دهم تا مردم اصفهان خوشحال شوند. در حال حاضر روزهای خوبی را سپری نمی‌کنیم و به‌عنوان یک هوادار ناراحت هستم و دغدغه هواداران را درک می‌کنم. به‌هرحال فوتبال بخش زیادی از انرژی و هزینه را به سمت خود می‌برد.

تکلیف سایر رشته ورزشی تحت پوشش باشگاه سپاهان چه می‌شود؟
رشته‌های دیگری اضافه می‌کنید یا تصمیم به کم‌کردن تیم های دارید؟ بخش‌های زیرساختی نیز مهم است برنامه‌های خوبی وجود دارد که باید ادامه دهیم. باید در استعدادیابی در مناطق محروم اصفهان و استان‌های هم‌جوار اقدام کنیم. همچنین رشته‌های المپیکی را تقویت کنیم و کاری کنیم که دل مردم شاد شود. وظیفه ما این است که دلخوشی مردم را در هر حوزه زیاد کنیم و اقدامی انجام دهیم که در خور سپاهان و مردم اصفهان باشد.

 

ارسال نظر